معاون ترامپ: لغو دستورهای اجرایی اوباما نخستین دستور کار رئیس‌جمهور منتخب خواهد بود

معاون رئیس جمهور منتخب آمریکا تاکید کرد ترامپ بلافاصله پس از در دست گرفتن سکان ریاست جمهوری، کارش را با لغو دستورهای اجرایی اوباما آغاز خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون رئیس جمهور منتخب آمریکا تاکید کرد دونالد ترامپ بلافاصله پس از در دست گرفتن سکان ریاست جمهوری، کارش را با لغو دستورهای اجرایی باراک اوباما آغاز خواهد کرد. 

مایک پنس در گفتگو با سی ان ان در پاسخ به پرسشی درباره دستور کار ترامپ گفت: «هفته نخست روزهای پرکاری پیش رو داریم، رئیس جمهور منتخب روز دوشنبه که کارش را به معنای واقعی آغاز می کند برخی دستورهای اجرایی را لغو و دستورهای تازه ای صادر خواهد کرد. در همکاری با کنگره قانون بیمه ی همگانی مشهور به اوباماکر را لغو و آن را جایگزین می کنیم.» 

وی از بیان جزئیات بیشتر درباره ی دستور کار هفته ی نخست خودداری و به این نکته بسنده کرد که می خواهیم شما را شگفت زده کنیم. 

مایک پنس در پاسخ به این پرسش که رئیس جمهور منتخب گفته همه را بیمه خواهد کرد چگونه قرار است این وعده خود را عملی سازد، افزود: «حقیقت این است که اوباماکر با شکست روبرو شده و در بسیاری از نقاط حق بیمه ها صد در صد افزایش یافته است واین بار سنگینی را بر دوش خانواده ها و مشاغل تحمیل می کند. رئیس جمهور منتخب از کنگره خواسته است همزمان با لغو اوباماکر لایحه ای را تصویب کند که هزینه خدمات درمانی را کاهش داده و آن را برای همه مردم آمریکا قابل دسترسی نماید.» 

پنس مدعی شد قشرهای آسیب پذیر جامعه باید در برنامه ای گام به گام از خدمات درمانی ارزان برخوردار شوند. 

وی همچنین گفت خانواده هایی که از طرح خدمات درمانی اوباما استفاده می کنند نگران نباشند زیرا دولت ترامپ قصد ندارد هیچ گونه بار اضافی بر دوش آنان تحمیل کند اما می خواهد اصلاحاتی را به اجرا بگذارد که مردم بتوانند بیمه های مورد نظر و پزشکان را خودشان انتخاب کنند.  

معاون ترامپ تاکید کرد او و رئیس جمهور منتخب به وعده هایی که به مردم داده اند پایبند خواهند ماند و افزود: «هنگامی که اوباماکر تصویب شد خودم در کنگره بودم. به ما گفته شد این قانون هزینه خدمات درمانی را کاهش می دهد اما درست عکس آن اتفاق افتاد. اکنون هم داریم روی طرحی جایگزین کار می کنیم که امیدوارم از پشتیبانی نمایندگان هر دو حزب برخوردار شود.» 

وی با بیان اینکه طرح جایگزین در حال نهایی شدن است، اطمینان داد که در نخستین روزهای دولت تازه کار، این طرح در اختیار کنگره و مردم قرار گیرد تا پس از تصویب این امکان را برای  خانواده ها فراهم آورد که خدمات درمانی خود را در کنترل داشته باشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار