مشهد؛

10 جلد کتاب با موضوع زندگی شهدای مدافع حرم منتشر می‌شود

سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در راستای حمایت از شهداء مظلوم حرم حضرت زینب و الگو سازی و دفاع از ارزش‌های جامعه به ویژه نسل جوان ، 10 جلد کتاب با موضوع زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم را به چاپ می رساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ نویسنده این کتاب‌ها  گفت: معرفی این چهره‌های شاخص و مظلوم، که جان خود را در راه  دفاع از امنیت و آزادی مردم ما و دفاع از حرم حضرت زینب(س) فدا کرده‌اند؛ وظیفه همه ما است.

سید سعید موموسوی افزود: شهرداری مشهد برای حمایت از مقاومت در سوریه به ویژه مظلوم ترین و محرومترین شهداء  اقدام به چاپ کتاب، برگزاری بزرگداشت و تقدیر از خانواده‌های  شهداء، اهداء هدایا و رونمایی از کتاب‌های زندگی آنان  کرده است  و در اولین اقدام خود در 10 کتاب به تشریح زندگی 10 نفر از شهداء مدافع حرم از تیپ فاطمیون پرداخته است که شهداء افغان حریم حضرت زینب (س) هستند.

وی افزود: در این پروژه  با خانواده شهدا شامل پدر ، مادر، خواهرها و برادرها و همرزمانی که با شهید بودند وهم اکنون  در سوریه نیز فعال هستند؛ مصاحبه‌هایی انجام شد و محتوی لازم جهت چاپ کتاب  تهیه شد.

موسوی ادامه داد: این پروژه از یک سال پیش شروع شده و و پس از تهیه محتوی، تالیف و ویراستاری، تحویل سازمان شده و تا کنون 4 کتاب چاپ  و کتاب پنجم با عنوان «سرنوشت خونین» و با موضوع زندگی‌نامه و خاطرات شهید محمد قاسم حسینی  اخیرا به چاپ رسیده است.

وی  درخصوص محتوای این کتاب گفت: شهید مدافع حرم  سیدمحمدقاسم حسینی درششم مردادماه 1371 درمشهدمقدس در  منطقۀ گلشهر، به دنیا آمد. وی  به مطالعه علاقه زیادی داشت وبیشترکتاب‌های علمی را مطالعه می‌کرد و از طرفی به آموزش زبان انگلیسی هم علاقه‌مند بود و دردورانی که دانش آموز راهنمایی  بود آن‌قدرازمسائل وبرنامه‌های کامپیوتراطلاعات داشت که دوستانش او را«قاسم دانشمند» صدا می‌کردند.

وی در خصوص این شهید بزرگوار بیان کرد: شهید حسینی به ورزش فوتبال علاقه‌ داشت؛ امارشتۀ اصلی‌اش «کیک بوکسینگ» بود؛  که در این رشته‌ تامقام قهرمانی پیش رفت. وی  پس ازشهادت دایی‌اش سیدعلی عالمی، بی‌تابِ شهادت ومشتاق رفتن به سوریه شد؛ اما با مخالفت مادرش مواجه شد و سرانجام رضایت مادرش راجلب ودرسال 1392 راهی دفاع ازحرم حضرت زینب(س) شد.

 موسوی در ادامه در خصوص زندگی این شهید افزود: شهید حسینی درجبهه به‌عنوان تک‌تیراندازوهمچنین مسئول ورزش نیروها انجام وظیفه می‌کرد و درعملیات‌های مختلف شرکت داشت. وی سرانجام در 17 بهمن ماه سال 92هنگامی که برای آموزش وشناسایی همراه با یک گروه ازرزمندگان اعزام شده بود؛ باشلیک گلولۀ تک‌تیراندازدشمن، به فیض ‌شهادت رسید و پیکرپاکش 6 روز بعد، پس ازبرگزاریِ مراسم باشکوهی از میدان دوم گلشهر به سمت خانه و سپس  به آرامستان بهشت‌رضا(ع) تشییع  و در قطعه شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شد.

گفتنی است کتاب «سرنوشت خونین»در قطع رقعی در 56 صفحه و با قیمت 3000 تومان هم اکنون در کتاب‌فروشی‌های معتبر در اختیار علاقمندان است.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.