مشهد؛

برگزاری نشست خبری مسئولین امور هنری شهرداری مشهد

نشست خبری مسئولین امور هنری شهرداری مشهد با هدف معرفی و تبیین بیش تر جشنواره ی بهار فیروزه ای ۹۶ در خانه ی هنرمندان مجتمع کوهسنگی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ این جشنواره با هدف معرفی و تبیین جشنواره بهار فیروزه ای ۹۶ درعرصه شهری که بعنوان یک ابزار مهم ارتباط با مخاطب است، برپا می شود.
مدیر امور هنری شهرداری مشهد و مسئول خانه هنرمندان با اشاره به کیفیت جشنواره بهار فیروزه ای ۹۵ گفت: جشنواره بهار پارسال با کیفیت و بهینه سازی انجام شد.
 
او افزود: یکی از دغدغه های ما رفتن به سمت موضوعات جدید و جامع تر نسبت به قبل است چراکه توقع مردم از آثار بالا می رود و این باعث می شود موضوعات جدیدی متناسب با بومی بودن مشهد، پایتخت معنوی ایران و هویت چند وجهی آن پی ببریم.
 
محمد جواد میری اظهار کرد : امسال سعی کردیم در توزیع آرایه های هنری شهر بیش تر دقت کنیم؛ لذا به تمام مناطق شهری توجه شد که بسیاری از این آرایه ها درمناطق مختلفی درحاشیه شهر هم اکران شدند.
مدیر امور هنری شهرداری مشهد ادامه داد: ما فراخوان تزئینات شهری جشنواره ی محله آرایی به محلات دادیم که مشارکت مردمی در همه ی جنبه ها برایمان مهم بوده است.
 
او با اشاره به رویکردهای بهار فیروزه ای ۹۵ ادامه داد: پارسال برنامه ی تلویزیونی بهار فیروزه ای و تور بهارگشت در قالب مشهدگردی هنری و اجراهای تئاتر سطح شهر بسیار موثر بود.
 
میری افزود: بعد از فراخوان جشنواره ی بهار فیروزه ای ۹۶ نیز درصد مشارکت بسیار بالا رفته است که از ۸۰۰ هنرمند ۲۴۰۲ اثر هنری دریافت شده است و این نسبت به پارسال پیش رفت محسوب می شود.
مدیر امور هنری شهرداری مشهد ادامه داد: امیدوارم مشهد با این وسع هنری که دارد، به عنوان پایتخت هنری هم انتخاب شود.
 
دبیر جشنواره ی بهار فیروزه ای ۹۶ نیز گفت: با برپایی نشست هایی برای طراحی المان های جشنواره ی فیروزه ای ۹۶، ایده های خوبی به دبیرخانه ارسال شد .
وی افزود: چهار کارگاه نیز با عناوین خاطرات نوستالژی، کارگاه موضوعی مشهد جان جهان، کارگاه خانواده و کارگاه فرهنگی شهروندی با هدف تقسیم محورهای موضوع فراخوان الملان ها برگزار کردیم.
او خاطرنشان کرد: میزان اعتبار جشنواره ی امسال ۱۵ میلیارد ریال است که می خواهیم با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، آثار برجسته در شهر ماندگار بماند.

پایان پیام // م.ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار