گزارش؛

روش های ساده برای یافتن گوشی های سرقتی/کد سریال تلفن همراهتان را ذخیره کنید

اتفاق ناخوشایند به سرقت رفتن گوشی های تلفن همراه و پیگیری یافتن آن برای بسیاری رخ داده است، نکته مهم برای سهل کردن مسیر پیگیری گوشی های سرقت شده ذخیره کردن شماره سریال تلفن همراه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرقت گوشی های تلفن همراه برای سارقان وسایل خرد به راحتی انجام پذیر است، آنها روشهای مختلفی برای سرقت گوشی های تلفن همراه دارند که معمول ترین آن که شاید بسیاری از افراد به آن مبتلا شده اند استفاده سارقان از موتور سیکلت و دزدیدن تلفن همراه شما حین صحبت کردن باشد.

نگرانی از دست رفتن گوشی همراه در بهت کامل و سرعت سرقت از یک سو و به سرقت رفتن اطلاعات، عکس ها، فایل ها شخصی و هرآنچه در تلفن همراه خود ذخیره داشته اید از سوی دیگر شما را نگران خواهد کرد و شاید اولین کاری که به نظرتان بیاید مراجعه به دفاتر پیشخوان اپراتور سیم کارتتان برای اعلام مفقودی و سوزاندن سیم کارت باشد و در مراحل بعدی به مراجع قضایی مراجعه کنید.

در ادامه به شما خواهیم گفت اگر از مشترکان اپراتورهای سیم کارت همراه اول و یا ایرانسل هستید و تلفن همراه شما به سرقت رفته است چگونه بدون مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتورها، اعلام مفقودی گوشی تلفن همراه خود را به ثبت برسانید.

ابتدا چند نکته مهم را باید یادآور شویم، نخست اینکه هنگام خرید موبایل حتما کد سریال گوشی را با آنچه بر روی جعبه درج شده است مطابقت دهید تا در صورتی که گوشی شما به سرقت رفت برای اعلام مفقودی به مشکل برنخورید، بهتر است برای مکالمات خود در خیابان و محیط های عمومی از هندزفری استفاده کنید و راه دیگر برای ایجاد امنیت فعال سازی اکانت و آی دی خود است تا در صورت مفقود شدن و یا گم شدن تلفن همراهتان بتوانید از طریق سایت های مربوطه آنرا قفل کرده و یا اطلاعات خود را پاک کنید.

اگر از اپراتور همراه اول استفاده می کنید برای برای ردیابی گوشی تلفن همراه خود می توانید به دو روش اقدام کنید.

1. با شماره گیری کد # سریال گوشی*2141*10* از طریق خطوط دائمی همراه اول سرویس ردیابی گوشی را فعال کنید

2. کد ۲۱۴۱ به شماره ۱۰ ( سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول) ارسال نمایید



سرویس ردیابی گوشی تلفن همراه تا 10 روز پس از دریافت شماره سریالی که شما ارسال کرده اید، جستجوی گوشی تلفن همراه را ادامه خواهد داد، اگر این جستجو موفقیت آمیز بوده باشد شما از طریق دریافت پیامک از این موضوع باخبر خواهید شد و می توانید ادامه مراحل پیگیری را از طریق مراجع قضایی جویا شوید، درصورتی که ردیابی ناموفق باشد نیز می توانید مجدد درخواست خود را برای فعال سازی سرویس ردیابی ارسال نمایید.

همچنین علاوه بر کد یاد شده که مربوط به فعال سازی سرویس ردیابی گوشی تلفن همراه است می توانید برای غیر فعال سازی کد دستوری #2142*10* را شماره گیری نمایید.

اپراتور ایرانسل نیز از طریق تماس با خطوط 700 و 7033 از سیم کارت ایرانسل درخواست اعلام مفقودی گوشی تلفن همراه شما را ثبت می کند.

درصورتی که سیم کارت مفقود شده و یا به سرقت رفته شما ایرانسل نباشد با شماره های ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ یا ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ تماس بگیرید، البته برای اعلام مفقودی و پیگیری از طریق ایرانسل باید ابتدا سیم کارت خود را در اپراتور مربوطه مسدود کرده باشید و پس از گذشت پنج روز از مسدود کردن سیم کارتتان کد دستوری #6101* از یک سیم کارت ایرانسل شماره گیری کرده و باقی مراحل را از طریق پیامک پیگیری کنید.

نتیجه درخواست اعلام مفقودی شما پس از 48 ساعت پس ثبت از طریق پیامک به شماره ایرانسلی که کد دستوری بالا را با آن اجرا کرده اید ارسال می شود، اگر جستجو موفقیت آمیز بوده باشد کد پیگیری و تاریخ ردیابی دریافت خواهید کرد و در صورت نا موفق بودن می توانید پس از گذشت پنج روز درخواست خود را مجددا اعلام کنید.



اگر برای شما کد پیگیری و تاریخ ردیابی ارسال شد می توانید با حضور در مراکز قضایی نامه دریافت کنید و آن را به ایرانسل تحویل داده و نتیجه ارسالی از ایرانسل را از مراجع قضایی پیگیری کنید.

توجه داشته باشید برای اعلام مفقودی و استفاده از سرویس ردیابی گوشی از طریق ایرانسل بدون توجه به اینکه سیم کارت داخل گوشی متعلق به کدام اپراتور باشد باید درخواست خود از طریق یک سیک کارت ایرانسل انجام دهید، اپراتور برای هر بار درخواست شما 100 تومان هزینه دریافت می کند، البته تا زمان سپری شدن فرایند ثبت درخواست شما و دریافت پیامی مبنی بر پیگیری درخواست هزینه ای کسر نخواهد شد.

و در پایان؛
 
می توانید برای بهبود روند اعلام مفقودی سیم کارت و یا گوشی های سرقت رفته خود به سایت های دو اپراتور یاد شده مراجعه کنید، البته باید توجه داشته باشید که هنگام خرید گوشی تلفن همراه خود علاوه بر تطبیق شماره سریال ها، این کد مهم را یادداشت کرده و در جایی مطمئن نگهداری کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

گزارش از عاطفه بیات
یازهرا(س)
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Sina
۱۸:۱۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
گوشیمو دزدیدن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام من میخوام بدونم چرا سامانه همتا بخاطر پرداخت گمرگی یک گوشی که تقریبا بین 3تا5درصد ارزش گوشی میشه بخاطر پرداخت نشدنش به گمرگ سریعا یک مسیج به شخص استفاده کننده اون گوشی که گمرگش پرداخت نشده میده ومیگه imeگوشی مورد نظر شما غیر قانونیست وتا دوثانیه دیگه غیر فعال میشه ولی توی همین سامانه که مثل طراحی صندوق عقب 206 که می‌شد با پولش یک خط تولید کامل خودرو رو راه اندازی کرد هیچ تدبیر وایتمی جهت غیر فعال کردن imeگوشی توسط مالک دستگاه پیش بینی نشده تا گوشی غیر فعال بشه واقایان دزد دیگه اینقدر اقدام به سرقت گوشی نکنن واین در حالی که مالک دستگاه زیانی به بزرگی 97 درصد ارزش گوشی به نسبت گمرگ که سهمش3درصد از قیمت کل گوشی کرده آیا این سو استفاده از مقام وقانون برای اهداف خود نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۹ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
با سلام ما که هروقت این کد رو میزنیم .میگه درخواست شما قبول نیست .اصلا کار نمیکنه .لطفا رسیدگی کنید .با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
حدود 2 ماه هزینه دادم که گوشی را با فعال شدنش ردیابی کند و حال آنکه اصلا هیچ ترتیب اثر و موفقیتی در پیدا کردن گوشی نداشته فقط ادعا داشته
Iran (Islamic Republic of)
سهروردی
۲۳:۲۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام. منم گوشیم گم شده بود. چند تا سایت سرچ زدم دیدم همه گفتن ببرین همیاب. خوبه.
اونجا ثبت کردم بعد از یک سال پیدا نشد
الکی همه جا نوشتن همیاب خوبه و گوشی رو پیدا می کنه و این حرفا
فقط ایرانسلو ردیابی میکنن. با کد خودت دستی وارد کنی بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۶
سلام. گوشیمو تازه خریده بودم بود. ازم سرقت کردن. هم ایرانسل توش بود هم همراه اول. تروخدا کمکم کنید، گوشیم قفل بود بعد از یک ساعت بعداز سرقت خاموش کرد. نمیدونم چیکار کنم شکاین کردم ب همراه اول و ایرانسل هم اعلام ردیابی کردم اما میگن امیدی نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
سلام دوساله گوشیم رادزدزد هنوز پیدا نشده
Iran (Islamic Republic of)
نسترن
۲۱:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
همیاب 24 www.hamyab24.comکارش همینه فقط واسه گوشیای سرقتی میتونی از اینجا پیگیریش کنی
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۰۲:۰۲ ۳۱ تير ۱۳۹۶
سلام.گوشی من امشب در حال نوشتن پیام یک موتور سیکلت از دستم زد وفرارکرد گوشیو خاموش کرده حالا چه جوری بایه موبایل دیگه ردیابیش کنم لطفا کمک کنید.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
هر کی گوشی هوشمند داره و قبلا حساب ایمیلش رو فعال کرده باشه توی گوگل بنویسه لاست دیوایس -انگلیش- اولین سایت وارد و حساببش بشه و مکان دقیق گوشی رو پیدا کنه یا بایه کلیک گل حافظه گوشی رو پاک یا قفل کنه البته وقتی اون گوشی مسروقه آنلاین شد.... البته نباید گوشی مسروقه رو قفل کرده باشه..
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۸:۲۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
این برا خطوط دائمی هست نه اعتباری
United States of America
ناشناس
۰۵:۴۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
این روش ها زمانی حواب میده که سیمکارت مذکور پس از سرقت همچنان در گوشی بصورت فعال باقی باشد.
یعنی سارق باید محبت کند پس از سرقت سیمکارت را ازگوشی خارج نکند. و نیز گوشی را روشن نگه دارد. و مهمتر اینکه گوشی را فرمت ویا فلش نکند تا تنظیمات ضد سرقت غیر فعال نشود

پس باید قبل از انجام روش های ضدسرقت گفته شده. دعاکنید که دزد گوشی تون یه فردین مرام باشه
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۸:۲۱ ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
باسلام گوشی سرقت شده ما در قم ریابی شد با آدرس و مشخصات و کد پستی ولی متاسفانه شکایت بی نتیجه پایان یافت فقط هزینه و وقت و اعصاب خود را از این میان ...
Saudi Arabia
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
من این کارها را انجام دادم پیدا نشد الکی مردم را امیدوار نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
واقعا که...بهتربود اخرش نتیجه گیری میکردین که گوشی پیدا بشه..اینهمه کد بفرست و بگیر اخرش هم تازه..کد رو یه جا یادداشت کنیم...شاید لازم شه...!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
این کجاش ساده بود
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۰:۵۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
رایتل ردیابی نمیکنه!؟
آخرین اخبار