برگزاری نخستین کمیته راهبری پرورش میگوی استان بوشهر

نخستین کمیته راهبری پرورش میگوی استان بوشهر با حضور سعید زرین‌فر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، سعید زرین‌فر در  نخستین نشست کمیته راهبری پرورش میگوی استان بوشهر با اشاره به اینکه ساحل مهم‌ترین ظرفیت این استان در عرصه‌های پرورش آبزیان است اظهار داشت: بهره مندی استان از دریا و امکان استفاده از صنایع وابسته به آن از قبیل شیلات و آبزی پروری از مزیت‌های منحصر به فرد استان بوشهر است.

وی با تاکید بر حفظ اکوسیستم دریا و محیط زیست گفت: همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط در حوزه آبزی‌پروری در بهره‌گیری مؤثر و سودمند از این ظرفیت با حفظ اکوسیستم دریا و محیط زیست  همکاری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار بوشهر از راه‌اندازی ۱۰ سایت پرورش میگو در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: ۱۰ سایت پرورش میگو در  مساحتی حدود ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار در استان فعال است که امسال پرورش دهندگان میگو افزون بر ۹ هزار و ۱۱ تن میگو تولید کردند.

زرین‌فر با اشاره به اینکه پرورش دهندگان میگو ۱۰ درصد بیش از سال گذشته میگو تولید کردند تصریح کرد: پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر در هر هکتار ۲.۴ تن میگو برداشت کردند که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به قابلیت استان بوشهر در حوزه پرورش آبزیان ضروری است با ارائه تمهیدات و امکانات لازم زمینه افزایش تولید بیش از گذشته فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار بوشهر به افزایش تعداد مزارع پرورش میگو در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: مزارع پرورش میگو از ۲۳۰ مزرعه  در سال آینده به ۲۵۰ مزرعه افزایش می‌یابد.

زرین‌فر از افزایش اراضی پرورش میگو در استان بوشهر خبر داد و گفت: اراضی پرورش میگو در استان بوشهر از ۳هزار و ۸۰۰ هکتار به ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار  افزایش می‌یابد.

در این نشست ضمن بررسی مشکلات بیمه آبزیان در سال‌های گذشته ، مقرر شد اداره کل شیلات استان بوشهر نسبت به پیگیری اصلاح دستور العمل سالانه بیمه برای سال آینده اقدام کند.

 برق‌دار شدن سایت‌های پرورش میگوی فاقد برق و فراهم شدن تسهیلات بانکی بمنظور مکانیزه کردن حوضچه‌های پرورش میگو بمنظور ارتقاء بهره وری تولید از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.