نگاهی به عملکرد شاهین شهرداری در لیگ دسته دو؛

تیمی جوان، بی‌تجربه و امیدوار به روزهای آینده

شاهین شهرداری که با امیدهای زیادی لیگ دسته دو رو شروع کرده بود، این روزها حال و روز خوبی ندارد.

تیمی جوان، بی‌تجربه و امیدوار به روزهای آیندهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در اوایل فصل همه امیدوار بودند که شاهین بال و پر شکسته بتواند با حمایت شهرداری و طرفداران پرشور خود این فصل را قدرتمند شروع کند، این تیم که امتیازش سال گذشته به منظور احیای باشگاه تاریحی شاهین بوشهر از سوی شورا و شهرداری مرکز استان خریداری و تشکیل شد، در پایان مسابقات نتوانست انتظار هواداران پرشمار خود برای صعود به لیگ آزادگان را برآورده کند و کادر فنی آن در گام آخر با انتقاد زیادی روبه‌رو شد.

پس از پایان مسابقات بود که زمزمه خرید امتیاز لیگ آزادگان از سوی شهرداری بوشهر به میان آمد و حتی نام تیم‌های فولاد یزد و ملوان انزلی مطرح شد، حتی انتخاب سرمربی هم به بعد از مشخص شدن حضور این تیم در لیگ دسته یک یا 2 واگذار شد! پس از کش‌و قوس‌های فراوان و عدم خرید امتیاز تیمی دسته یکی قرار شد شاهین شهرداری بوشهر با قدرت در لیگ‌2 حضور پیدا کند تا در پایان بتواند راهی لیگ آزادگان شود.

یک تیم خوب اول از هر چیز نیاز به کادر فنی با دانش دارد، از همان ابتدا شاهینی‌ها به‌دنبال جذب مربی‌ای حرفه‌ای و کار بلد بودن که می‌شود به نام‌های آشنایی مثل محمود ابراهیم‌زاده، محمد عباسی، حمید کللی، غلام دلگرم، فرشاد پیوس و احمدزاده مطرح شد و در پایان زور غیربومی‌ها برای نشستن بر روی نیمکت شاهین چربید و محمد احمدزاده به‌عنوان سرمربی انتخاب شد.

محمد احمدزاده در روز معارفه‌اش گفت: امیدوارم بتوانم در بوشهر منشا نتیجه‌های درخشانی برای تیم فوتبال محبوب و مردمی شاهین بوشهر باشم و لیگ دسته 2 زیبنده تیم شاهین بوشهر نیست از این رو امیدواریم در فصل پیش رو این تیم به لیگ دسته یک فوتبال کشور صعود کند و زمینه بازگشت آن به سطح اول فوتبال کشور فراهم شود.

شاهینی‌ها با سرمربیگری احمدزاده و مربیانی بوشهری  25 تیرماه استارت تمرینات خود را در زمین چمن کارگران زدند.

احمدزاده در تلاش بود، از پتانسیل‌هایی که در استانمان وجود دارد برای جذب بازیکن استفاده کند، او معتقد بود اتفاقات گذشته در فوتبال بوشهر اعتماد به نفس این بازیکنان را پایین آورده و تمام تلاشش را خواهد کرد که این استعدادها دوباره شکوفا شود.

بالاخره انتظارها به‌سر رسید و قرعه کشی لیگ 2 کشور انجام شد، شاهین در گروه سوم قرار گرفت و حریفان خود را شناخت. 

شاهینی‌ها که با اعتماد به نفس بالا لیگ را شروع کرده بودند تا هفته پنجم صدر‌نشین گروه خود و بودند و با شکست مقابل پاس همدان به جایگاه چهارم سقوط کردند.

شاهین شهرداری بوشهر، در هفته هفتم مسابقات مقابل شهرداری همدان 2 بر 2 متوقف شد تا فریاد اعتراض برخی هواداران این تیم در ورزشگاه شنیده شود، احمدزاده که از روز اول حضورش در بوشهر گفته بود تنها برای صعود آمده است و هدفش چیزی جز این نیست به‌خوبی واقف بود که انتظارات از او و تیمش بالاست.  

ایمان دشتی، مربی تیم شاهین پس از برد 3 بر صفر تیمش برابر شاهین توسعه کیش بود، گفت: با گذشت زمان و با تجربه‌تر شدن بازیکنان می‌توانیم به نتیجه‌های مناسب‌تری دست پیدا کنیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قصد داریم تا پایان نیم فصل به صدر جدول لیگ دسته 2 فوتبال کشور صعود می‌کنیم.

درهفته دهم شاهینی‌ها در یک دیدار خارج از خانه موفق شدند، کاسپین قزوین را با نتیجه 2 بر یک شکست دهند و بالاخره اولین برد خارج از خانه خود را در لیگ دو جشن گرفتند. شاهینی‌ها با کسب این پیروزی، 18 امتیازی شده و به صدر جدول گروه خود صعود کردند.

لیست شاهین هنوز به پایان نیم فصل نرسیده شش جای خالی پیدا کرد!!! و احمدزاده پس از آخرین دیدار نیم فصل قول داد در نیم فصل دوم با جذب بازیکنان کارآمد نگرانی هواداران را رفع کند.

شاهینی‌ها در نیم فصل اول به‌صورت سینوسی ظاهر شدند و در دیدارهای خارج از خانه نتایج جالبی کسب نکردند و در دیدارهای خانگی هم با توجه به حمایت هواداران گرچه بدون باخت بودند ولی با کسب سه تساوی در مقابل تیم‌های نیروی زمینی و شهرداری همدان  و شهرداری تبریز هواداران را  نگران کردند.

آنها در پایان هفته چهاردهم مسابقات، با 21 امتیاز در رده سوم گروه خود قرار داشتند و با تیم اول جدول نیز 4 امتیاز فاصله گرفته بودند افت عملکرد شاهین شهرداری بوشهر با محمد احمدزاده طی بازی‌های اخیر، احتمال صعود این تیم به مرحله بعدی مسابقات لیگ 2 را با اما و اگر روبه‌رو کرده است و تغییر سرمربی شاهین شهرداری بوشهر جدی شده است و مهدی پاشازاده اصلی‌ترین گزینه هیات مدیره شاهین شهرداری بوشهر برای نشستن روی نیمکت این تیم بود.

شاهینی‌ها که در بازی مقابل هف سمنان در هفته پانزدهم لیگ دو محمد احمدزاده را روی نیمکت نداشتند و به جای او ایمان دشتی تیم را هدایت می‌کرد نتوانستند حریف تیم 10 نفره سمنانی شوند و با تساوی در این بازی تا مکان پنجم جدول گروه پایین آمدند. به این ترتیب شاهین 51 روز بود که در حسرت برد به‌سر می‌برد.

در همین دوره، در پی بی‌میلی مهدی پاشازاده برای حضور در تیم شاهین و اختلافاتی که پیرامون گزینه‌های دیگر پیش آمده بود، محمد احمدزاده که در بیانیه‌ای از سرمربیگری شاهین شهرداری بوشهر خداحافظی کرده بود، مجدا به نیمکت این تیم باز می‌گشت.

احمدزاده در بیانیه خداحافظی‌اش که در فضای مجازی منتشر کرده بود، نوشته بود: «با همه خاطرات خوبی که از تیم ریشه‌دار شاهین و مردم خونگرم بوشهر دارم حضور در رتبه سوم جدول ارضا‌کننده انگیزه‌های فراوان شخصی من و توقعات به حق هواداران در رسیدن به موفقیت با این تیم نیست. ضمن تشکر از همه طرفداران و مسوولان باشگاه شاهین به‌نظر می‌رسد ادامه همکاری با ابزار فعلی برای موفقیت با این تیم دوست داشتنی میسر نیست.»

به هر روی، شاهینی‌ها با بازگشت احمدزاده هم نتوانستند رنگ پیروزی را ببینند و همچنان در حسرت برد به سر می‌برند. لازم به ذکر است که شاهین روز دوشنبه در بوشهر به مصاف تیم پاس همدان رفت که باز هم شاگردان  احمدزاده در بوشهر به تساوی بدون گل رسیدند.

باید دید این تیم پر طرفدار می‌تواند با اعتماد به بازیکنان بومی خود و تکیه بر دانش کادر فنی و همچنین حمایت تماشاگران وفادارش، در پایان این مسابقات به دور بعدی سعود کند یا نه؟!

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.