کرمانشاه؛

تداوم مه گرفتگی در استان

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: امشب هم احتمال تشکیل مجدد مه وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علی محمد زورآوند گفت: مه شدیدی از شب گذشته تا صبح امروز (29 دی) شهر کرمانشاه را در بر گرفته که شدت آن در حاشیه رودخانه "قره‎سو" و نواحی شرقی شهر بیشتر بود.

وی با بیان اینکه دو عامل سرما و رطوبت در بروز مه موثر است، افزود: روز گذشته به دلیل آفتابی که وجود داشت، رطوبت ناشی از بارندگی‌های اخیر از زمین تبخیر شد و رطوبت هوا بالا رفت.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: با کاهش دما در شب و رسیدن دمای شهر کرمانشاه به یک درجه سانتی گراد زیر صفر شرایط برای تشکیل مه فراهم شد و رطوبت هوا به حالت اشباع درآمد که هم اکنون نیز ادامه دارد.

زورآوند معتقد است، با بالا آمدن آفتاب و تابش خورشید از شدت مه کاسته خواهد شد، اما زمان از بین رفتن مه به غلظت آن نیز بستگی دارد.هم اکنون علاوه بر شهر کرمانشاه در شهر روانسر نیز وجود مه گزارش شده‌ است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه وزش باد شرایط تشکیل مه را بر هم می‌زند، عنوان کرد: چون امشب هم وزش باد نداریم و رطوبت و سرمای هوا همچنان ادامه دارد، ممکن است امشب و اوایل صبح فردا نیز شرایط برای تشکیل مه فراهم باشد، اما شدت آن مانند امروز نخواهد بود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار