یزد؛

رفع مشکلات در بخش کشاورزی با تامین بودجه صندوق توسعه

بودجه صندوق توسعه بخش کشاورزی با مشارکت مردم و مسئولان تامین می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سیدعبدالکریم رضوی اردکانی مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی کشور گفت: اعتبار این صندوق به مشارکت مسئولان محلی و مردم در تامین بودجه آن است.

 رضوی اردکانی  افزود:در حال حاضر102 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور تشکیل شده که از این تعداد 47 صندوق در شهرستان‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: هدف از راه‌اندازی این صندوق رفع این مشکلات در حوزه کشاورزی است.

رضوی اردکانی با بیان این‌که این صندوق در تمامی شهرستان‌های استان‌های سمنان، خراسان جنوبی و تهران راه‌اندازی شده است، از افتتاح این صندوق در مراکز تمام استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت جمعیت جامعه کشاورزی در شهرستان اردکان و لزوم توسعه آن با همکاری تمامی نهادها این صندوق را در شهرستان اردکان نیز راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی افزود: موضوع تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از سال 82 مطرح و نخستین صندوق‌ها نیز در سال 83 در استان‌های کشور تشکیل و راه‌اندازی شده است.

مصطفی پوردهقان معاون فرمانداراردکان نیز در این نشست، به معرفی پتانسیل‌های شهرستان و فرصت‌های بالقوه در حوزه‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی پرداخت و گفت: با توجه به سابقه دیرینه صنعت ارده و حلواارده، سیاست راهبردی شهرستان اردکان در حوزه کشاورزی، حمایت از خوشه محصولات کنجدی به عنوان برند محصولات غذایی اردکان است و در حال حاضر بزرگ‌ترین مجتمع تولید محصولات کنجدی کشور در این شهرستان در حال راه‌اندازی است.

 پوردهقان معاون فرماندار اردکان از پسته و روناس به عنوان مهم‌ترین محصولات کشاورزی شهرستان اردکان نام برد و گفت: احداث صنایع جانبی در خصوص فرآوری این محصولات و توسعه صادرات، کمک مهمی به اقتصاد کشاورزی منطقه خواهد کرد.

پوردهقان افزود: انتظار می‌رود در جهت حمایت از کشاورزان،‌ اولین شعبه صندوق حمایت از کشاورزان با هدف حمایت از بخش کشاورزی در اردکان افتتاح شود.

 وی یادآورشد: فرمانداری اردکان در این راستا، همکاری لازم را خواهد داشت و اعتبارات خوبی از محل اعتبارات شهرستانی به این موضوع اختصاص خواهد یافت.

در مراسمی نیز با حضور مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان و نمایندگانی از وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه هیئت مدیره صندوق در خصوص راه‌اندازی صندوق حمایت از کشاورزان شهرستان اردکان بحث و تبادل‌ نظر شد.

اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار