افزایش جزئی بهای نفت در معاملات امروز

بهای نفت در بازار جهانی شاهد افزایش جزئی بود.

افزایش جزئی بهای نفت در معاملات امروزبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت به دلیل پیشبینی‌ها از افزایش تولید نفت روسیه در سال 2017 و خنثی کردن کاهش ارزش برابری دلار و کاهش عرضه نفت عربستان سعودی در راستای پایبندی به تعهدات کاهش تولید نفت اوپک، شاهد اندکی تغییر بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با 5 سنت افزایش (معادل 0.1 درصد)، 55 دلار و 91 سنت در هر بشکه داد و ستد شد. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با افزایش 32 سنتی (معادل 0.6 درصد) به 52 دلار و 69 سنت رسید. 

انتظار می‌رود تولید نفت خام روسیه در سال 2017 به رکوردی دیگر در دوران پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی برسد. همچنین براساس آمارها، تولید نفت خام آمریکا در هفته گذشته شاهد افزایش بود و در سه ماه پایانی سال 2016 به 9 میلیون و 200 هزار بشکه در روز رسید.

با این وجود، دلالان نفتی اعلام کردند اوایل امروز به دلیل اعلام عربستان سعودی، بزرگترین تولید کننده نفت اوپک مبنی بر وفادار بودن به توافق کاهش عرضه نفت اوپک و سایر تولید کنندگان نفت مانند روسیه، در بازار نفت امیدی تازه دمیده شد. 

براساس توافق جدید، اعضای اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت، در مدت شش ماه یک میلیون و 800 هزار بشکه عرضه روزانه به بازار جهانی نفت را کاهش خواهند داد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار