در مجمع جهانی اقتصاد در داووس،

کری: اوباما بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران را مهار کرد

جان کری ادعا کرد دولت اوباما برای تعامل با بحران‌های بین‌المللی، گفتگو و مذاکره را در مقایسه با جنگ و کشمکش در اولویت قرار داد.

کری: آمریکا در دوره اوباما موفق شد روسیه را مهار کند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما موفق شد نقش روسیه را مهار کند و مانع از بلندپروازی های توسعه طلبانه این کشور شود. 

کری ادعا کرد: دولت اوباما برای تعامل با بحران های بین المللی، گفتگو و مذاکره را در مقایسه با جنگ و کشمکش در اولویت قرار داد.

وی گفت: من یکی از بزرگترین حامیان اسرائیل هستم، اما تاکید می کنم این کشمکش بدون حمایت از راه حل تشکیل دو کشور پایان نخواهد یافت. 

کری افزود: سیاست آمریکا مخالف سیاست شهرک سازی اسرائیل است، زیرا مانع تلاش ها برای صلح می شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی بی اساس گفت: دولت باراک اوباما با توافقنامه هسته‌ای توانست بلندپروازی های هسته‌ای ایران را مهار کند. 

وی ادامه داد: آمریکا در صورتی که حمایت از توافقنامه هسته ای ایران را کنار بگذارد، متحمل زیان بسیاری خواهد شد. 

کری افزود: ما طرحی برای صلح در یمن داریم و گفتگوهای ما با عبدربه منصور هادی رئیس جمهور (مستعفی و فراری) این کشور در این باره ادامه دارد. در دولت اوباما، ویتنام به یکی از بزرگترین شرکای آمریکا تبدیل شد.

جان کری گفت: به نقش خود در راس وزارت امور خارجه آمریکا در این مدت افتخار می کنم. وزیر آینده امور خارجه آمریکا باید قدرت وزارت امور خارجه را حفظ کند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۲۳ ۲۹ دی ۱۳۹۵
تو بلند پرواز بودی واوبامای ملعون ایران که ساکت کارشو میکرد .تروریسم رو نابود ومحکوم کرد .چی دارین که ما بلند پرواز باشیم بلند پروازی ایران سرافرازی وتولید ملی ودفاع از خود ومظلومه طبق آیات قرآنی نه حمله به کشورها وبه زور بمب وکودک کشی وسربیدن بلند پرواز بشه بی وجدان وجدان داری اصلا .جوکه مسخره گفتی .احمق .ما فکر ملت خودمون باشیم خودش کلی بلند پروازیه به ما چه تو کشورها دخالت کنیم .احمق .
آخرین اخبار