دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جلسه اتحادیه درباره نمایشگاه کتاب غیرقانونی بود

جلسه‌ای که در آن برای حضور نیافتن اتحادیه ناشران و کتابفروشان در نمایشگاه کتاب تصمیم‌گیری شده بود، قانونی نبود.

محمدمهدی فخری‌زاده، دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص انصراف این اتحادیه از حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: جلسه‌ای که در آن برای حضور نیافتن اتحادیه ناشران و کتابفروشان تصمیم گیری شده بود، قانونی نبود. هیئت مدیره انجمن ناشران و کتابفروشان هفت نفر هستند و به طور معمول رئیس انجمن باید تشکیل جلسه را اعلام کند. در این جلسه رئیس و دبیر انجمن ناشران و کتابفروشان حضور نداشتند.

وی افزود: جلسه‌های انجمن ناشران و کتابفروشان به طور معمول در روزهای سه شنبه برگزار می‌شود اما جلسه‌ای که در آن برای حضور نداشتن اتحادیه ناشران در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گرفته شد، در روز یک شنبه بود.

فخری‌زاده عنوان کرد: نمایشگاه کتاب یک امر ملی است و ما نمی‌توانیم آن را به خواست خودمان تعطیل کنیم. وظایف هر نهاد در نمایشگاه کتاب سال بعد گفته شده، اتحادیه ناشران بخش سیاست‌گذاری، اتحادیه آشنا بخش اجرای طرح را برعهده دارند و انجام کارهای حکومتی نمایشگاه کتاب نیز توسط موسسه نمایشگاه‌ها انجام می‌شود و این نمایشگاه در وقت خود برگزار خواهد شد. در حال حاضر کسانی که تصمیم گرفته بودند اتحادیه ناشران و کتابفروشان در نمایشگاه کتاب تهران حاضر نشود، از تصمیم خود برگشته اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.