کشته شدن پسر 8 ساله رئیس جمهور منتخب گامبیا بر اثر حمله یک سگ

پسر "آداما بارو"، رئیس جمهور منتخب گامبیا بر اثر حمله یک سگ جان خود را از دست داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، پسر "آداما بارو" رئیس جمهور منتخب گامبیا بخاطر جراحت ناشی از گاز گرفتن یک سگ کشته شد. این پسر بچه 8 ساله به نام  "حبیبو بارو" در راه رسیدن به بیمارستانی نزدیک "بانجول" پایتخت گامبیا جان خود را از دست داد.

آداما بارو از اعضای حزب دموکراتیک متحد گامبیا در دسامبر 2016 میلادی (آذر 95) پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد و به ریاست 22 ساله "یحیی جامع" پایان داد؛ اما یحیی جامع نتیجه انتخابات را نپذیرفت. 

آداما بارو حتی نتوانست به دلایل امنیتی در مراسم تشییع جنازه پسرش شرکت کند؛ زیرا "جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا" از وی درخواست کرده بود تا زمان برگزاری مراسم تحلیف وی در روز پنجشنبه در سنگال بماند.

جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا پیش از این تهدید کرده بود اگر یحیی جامع پس از پایان حکمش در 19 ژانویه (30 دی) از سمت خود کناره گیری نکند، نیروهای نظامی را به این منطقه اعزام می کند. رئیس این جامعه اعلام کرد کشورهای آفریقای غربی در کنار مردم گامبیا هستند و تلاش می کنند راه حلی برای بحران سیاسی این کشور بیابند.

یحیی جامع که مدتی طولانی رئیس‌جمهور گامبیا بوده در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه دسامبر شکست خورد. وی خواهان برگزاری دوباره انتخابات شده است. آمریکا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دیگر کشورها از این عمل وی انتقاد کردند. "یحیی جامع" حتی از دیوان عالی کشور درخواست کرد مراسم تحلیف "آداما بارو" را متوقف کند. اما قاضی ارشد گامبیا درخواست وی را برای ممانعت از تحلیف "آداما بارو" نپذیرفت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار