اردبیل؛

پیشگیری در مبازره با مواد مخدر باید مورد توجه جدی قرار گیرد

استاندار اردبیل گفت: در بحث مبارزه با مواد مخدر پیشگیری جایگاه مهمی دارد و باید به طور جدی مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، مجید خدابخش در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل افزود: صاحبنظران یک سری نظریه و مطالبی را در ارتباط با مبارزه موفق با مصرف مواد مخدر در جامعه ارایه می دهند و به نظر می رسد برای موفقیت در زمینه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد باید از راهکارهای مخصوص برای هر یک از قشرهای و نهادهای جامعه استفاده شود.

وی با بیان اینکه دست اندرکاران ذیربط باید تجربه های موفق مربوط به شیوه های مبارزه با اعتیاد را شناسایی و از آنها برای مبارزه اصولی و پایدار با این معضل خانمانسوز استفاده کنند، اضافه کرد: علاوه بر کارشناسان و مسئولان در مراکز دانشگاهی، پژوهشی و حتی در میان لایه های مختلف جامعه افراد گمنامی هستند که نظر، طرح، پیشنهاد و روش های موثر در این زمینه دارند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: بعضی از کشورهای دنیا نیز تجربه های بسیار موفق در زمینه مبارزه به اعتیاد دارند و مدیران و متولیان ذیربط می توانند با شناسایی و جمع بندی پیشنهادها و طرح های ارایه شده ازسوی صاحبنظران داخلی به استفاده از شیوه های آن کشورها نیز توجه نمایند.

ناصر عتباتی دادستان انقلاب و عمومی اردبیل نیز در این نشست گفت : تجربه های فراوان گفت و گو با افراد معتاد نشان می دهد که هر فرد دلایل و انگیزه های خاص خود را برای گرایش به سوی مصرف مواد مخدر و در نهایت افتادن به منجلاب اعتیاد دارد.

وی افزود: باید مصرف کنندگان مواد مخدر از هر صنف و قشری که باشند به شکل دقیق شناسایی و علت و انگیزه اعتیاد آنها مشخص شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.