رییس موسسه ایفو: کشورهای اروپایی باید با ترامپ وارد گفتگو شوند

کلمنس فوست اعلام کرد کشورهای اروپایی باید به منظور نفوذ در برنامه اقتصادی ترامپ، با او وارد گفتگو شوند.

رییس موسسه ایفو: کشورهای اروپایی باید با ترامپ وارد گفتگو شوندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کلمنس فوست – رییس موسسه ایفو برای تحقیقات اقتصادی – در بیانیه‌ای اعلام کرد کشورهای اروپایی از جمله آلمان باید به منظور نفوذ بیشتر در برنامه‌های اقتصادی دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید آمریکا با او وارد گفتگو شوند. 

فوست تاکید کرد: سیاست‌های ترامپ می‌تواند به شکست منجر شود و در این صورت او به دنبال یک قربانی خواهد بود. ما باید به دنبال راهی برای گفتگو با ترامپ به منظور تاثیر مثبت بیشتر بر برنامه‌های اقتصادی او باشیم. اهداف ترامپ مشخص است. او به دنبال این است که مشاغل زیادی در بخش تولیدی آمریکا ایجاد کند، واردات را کاهش دهد و نقش اتحادیه اروپا در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را پر رنگ‌تر کند. با این وجود، او تصوری قانع‌کننده برای دست‌یابی به این اهداف را ندارد. 

رییس موسسه ایفو افزود: اقتصاد آلمان با مازاد تجاری می‌تواند یکی از قربانیانی باشد که ترامپ به دنبال آن است. با این حال، اتحادیه اروپا و بخصوص آلمان نباید بیش از حد به اظهارات ترامپ واکنش نشان دهند. 

دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی خود در سال 2016 و نیز پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بارها وعده داده است رشد اقتصادی آمریکا را افزایش دهد و فرصت‌های شغلی بیشتری در کشور ایجاد کند. او همچنین ماهیت  ناتو را زیر سوال برده است. ترامپ به طور رسمی بیستم ژانویه (اول بهمن ماه) سکان کاخ سفید را بر عهده خواهد گرفت. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار