احمدی در جمع خبرنگاران؛

جبهه‌ها‌یی که اخیراً اعلام موجودیت کرده‌اند پروانه فعالیت از وزارت کشور ندارند/ با تجمیع احزاب با مجوز جبهه تشکیل می‌شود

جبهه‌ها‌یی که اخیراً اعلام موجودیت کرده‌اند پروانه فعالیت از وزارت کشور ندارند/ با تجمیع احزاب با مجوز جبهه تشکیل می‌شودمعاون سیاسی وزارت کشور گفت: جبهه‌هایی که اخیراً اعلام موجودیت کرده‌اند، پروانه فعالیت از وزارت کشور ندارند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان علی اصغر احمدی معاون سیاسی وزارت کشور در حاشیه نشست دبیران کل احزاب با وی، با حضور در جمع خبرنگاران، در مورد فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: برابر قانون جدید احزابی که دارای پروانه معتبر هستند، می‌توانند کنار هم قرار گرفته و به کمیسیون ماده 10 احزاب اطلاع دهند که به عنوان یک جبهه برای موضوع و زمانی مشخص فعالیت کنند. 
 
وی افزود: در قانون گفته شده است که احزاب چگونه فعالیت می‌کنند تا اگر روزی حادثه‌ای پیش آمد پاسخگو باشند و احزاب دارای پروانه معتبر با موضوع مشخص و زمان مشخص به عنوان جبهه می‌تانند فعالیت کنند 
 
معاون سیاسی وزارت  کشور، در مورد فعالیت جبهه‌های سیاسی و همچنین فعالیت این جبهه‌ها گفت: در یک مورد به وزارت کشور نامه نوشتند که ما پاسخ دادیم و این جبهه‌هایی که اعلام موجودیت کردند، حزب نبودند و باید حتماً فعال باشند و فعالیتشان نسبت به کارکردهای انتخاباتی و زمان انتخابات است و احزابی که می‌خواهند در قالب جبهه فعال باشند باید پروانه داشته باشند و افرادی که خلاف قانون عمل کنند، از هر جناحی که باشند به آن‌ها اعلام خواهد شد که فعالیت آن‌ها خلاف قانون است و این خلاف قانون را به مراکز ذیربط ارسال خواهیم کرد. 
 
احمدی همچنین با اشاره به وضعیت جبهه یکتا و جبهه مردمی و نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: یک مورد بوده که به ما نامه نوشتند و آن نیز حزب نبود و نامه دیگری دریافت نکردیم. 
 
معاون سیاسی وزارت کشور، در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تحرکات مخالفات دولت در آستانه انتخابات افزود: وزارت کشور متولی تخریب‌هایی که علیه دولت می‌شوند نیست و قاعدتاً معاونت حقوقی ریاست جمهوری رصد خواهد کرد که اگر جرمی متوجه کسی باشد  پیگیری کنیم. 
 
احمدی در مورد نشست‌هایی که برخی منتقدان دولت برگزار می‌کنند گفت: وقتی شناسنامه دار نباشند، کسی هم پیدا می‌شود و شروع به اظهار نظر می‌کند و این نه تنها علیه دولت است ممکن است علیه شخصیت‌های دیگر هم حرف بزند. اگر همه مقید قانون باشیم و در چارچوب قانون حرکت کنیم باید تبعات آن را بپذیریم. 
 
معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: امیدورایم تا یک هفته آینده نتیجه برگزاری انتخابات الکترونیک اعلام شود. 
 
انتهای پیام/ 
برچسب ها: احزاب ، احمدی ، وزارت کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار