فتح‌اللهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بافت‌های فرسوده دارای فقر سرانه‌های خدماتی هستند

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: وجود تراکم جمعیت در بافت‌های فرسوده که 3 برابر سایر نقاط شهر است نشان از فقر سرانه خدماتی در بافت‌های فرسوده دارد.

عبادالله فتح‌اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: 15 درصد جمعیت شهر تهران یعنی رقمی معادل یک میلیون و 115 هزار نفر ساکن بافت‌های فرسوده هستند که تراکم جمعیت در این بافت‌ها حدود 3 برابر جمعیت در سایر نقاط شهر بوده که این آمار بیانگر کمبود و فقر سرانه‌های خدماتی است.

وی در ادامه افزود: از این رو بسته‌های تشویقی به منظور ارتقای کیفیت زندگی ساکنان بافت‌های فرسوده طراحی و در بحث یارانه‌ها بر مبانی مالی تنظیم شده است.

فتح‌اللهی با بیان اینکه بسته‌های تشویقی موجب کاهش 25 تا 35 درصدی نرخ ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده شده است، تصریح کرد: این اقدام از لحاظ مالی با سیاست‌های کلی کنترل دولت دارای هماهنگی بوده و نقش موثری در رونق ساخت و ساز و بازار مسکن دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان گفت: ستادهای بازآفرینی مناطق می‌توانند به منظور رفع موانع نوسازی از جمله مسائل و مشکلات حقوقی، ثبت اسناد و غیره از ظرفیت‌های موجود در ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در جهت تحقق اهداف نوسازی و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان بافت‌های فرسوده استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار