شیراز؛

پلمپ 9 واحد متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی

رئیس اداره دامپزشکی شیراز گفت: 9 واحد متخلف عرضه فرآورده خام دامی در شیراز پلمپ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالرضا وفا رئیس اداره دامپزشکی شیراز از معدوم سازی دو هزار و 884 کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیرقابل‌مصرف در شیراز خبر داد.

وفا افزود: آذرماه امسال با پیگیری بازرسان نظارت بر بهداشت فرآورده‌ های خام دامی شیراز در مدت ‌هزار و 23 مورد بازدید از واحدهای تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در شیراز 7 هزار و 532 کیلو فرآورده خام دامی مشکوک، ضبط، توقیف و نمونه‌ برداری شد.

وی ادامه داد: در این مورد پس از بررسی وضعیت سلامت این فرآورده‌ها 2 هزار و 884 کیلو از آن به‌دلیل فاسد بودن معدوم و 9 واحد متخلف پلمب و پرونده 13 واحد نیز به‌منظور برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وفا خاطر نشان کرد: همچنین 46 مورد اخطاریه به‌منظور رفع معضلات بهداشتی به چند واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی در شیراز داده شد.

او بیان کرد: هفته گذشته  نیز 47 میلیون ریال داروی دامی غیرمجاز از یک واحد باربری در شیراز توسط کارشناس دارو و درمان دامپزشکی کشف و ضبط و پرونده آن به دادسرا ارجاع شد.

وفا گفت: یک هفته پیش با هماهنگی اداره دامپزشکی و همکاری واحد اجرائیات و سد معبر شهرداری منطقه 8 شیراز از 33 مغازه ماهی ‌فروشی در دروازه کازرون به‌صورت سرزده بازدید که طی آن مقادیری ماهی و میگوی غیرقابل‌مصرف و فاسد ضبط و معدوم و چند مورد اخطار کتبی نیز برای واحدهای عرضه ماهی متخلف صادر شد.

رئیس اداره دامپزشکی شیراز تصریح کرد: شهروندان برای حفظ سلامت خود و خانواده از خرید ماهی و میگو که در مجاورت یخ نگهداری نمی‌شود و یا توسط افراد دوره‌گرد عرضه می‌شود، خودداری کنند و موارد مشکوک را به شماره تلفن‌های 32233072 و 3223750 اطلاع دهند.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار