آب پخش:

آموزش اشتغال به بانوان

بخشدار آب‌پخش از توسعه اموزش اشتغال به بانوان خبر داد و گفت: در سال جاری پنج صندوق خرد روستایی در آب‌پخش راه‌اندازی شده است.

آموزش اشتغال به بانوان
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی مردانلو ظهر دوشنبه در نشست امور بانوان بخشداری آب‌پخش اظهار داشت: نگاه دولت تدبیر و امید به حوزه بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه توانمند سازی و فرصت آفرینی است و برای تحقق این مهم اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات دولت در این زمینه این است که عدالت جنسیتی در برنامه ششم توسعه متناسب با وضعیت زنان در مناطق مختلف کشور هدف گذاری شده که با تحقق این مقوله، شکاف جنسیتی ایجاد شده ناشی از نبود فرصت‌ها در گذشته ترمیم خواهد شد.

بخشدار آب‌پخش بیان کرد: طی برنامه ششم توسعه مقرر شده ۲۵ درصد از آسیب‌های اجتماعی زنان با روش‌های عملیاتی کنترل و کاهش یابد. از دیگر اقدامات دولت در حوزه بانوان تدوین بسته اشتغال پایدار بانوان و همین طور برگرداندن ۳۰۰ فرصت شغلی در آزمون استخدامی گذشته بود.

وی ادامه داد: تدوین طرح جامع توانمندسازی زنان و تهیه سند اجتماعی حمایت از زنان نیز از جمله اقدامات انجام گرفته دولت است. انتصاب دو بانو به عنوان معاون رئیس جمهور و انتصاب بانوان دیگر در پست‌های مهم مدیریتی همچون فرماندار، مدیرکل و بخشدار نیز از دیگر مصادیق توجه دولت تدبیر و امید به بانوان است.

مردانلو تصریح کرد: بدون همکاری مؤثر زنان در جامعه، مردان نیز نقش آفرینی قابل در جامعه نخواهد داشت. پیروزی در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، مدیون از خودگذشتگی مادران، همسران، خواهران و دختران شهدای والامقام، جانبازان، آزادگان و رزمندگان است و بدون این ایثارگری ها تحقق این موفقیت ها ممکن نبود.

وی گفت: توجه دولت به چرخه اقتصاد روستایی که نیمی از آن را بانوان پوشش می دهند و ایجاد صندوق خرد روستایی برای اشتغال زنان روستایی نیز از جمله گام های مهم دولت در راستای بهبود فضای کسب و کار برای قشر بانوان است.

بخشدار آب‌پخش افزود: در همین راستا در آب پخش در سال جاری پنج صندوق خرد روستایی در روستاهای بخش تشکیل شده است که افرد عضو صندوق برای اشتغال در رشته های صنایع دستی، گلیم بافی، صنایع مربوط به نخل، قالی بافی، فرآوری و بسته بندی خرما، تهیه سرکه و عرقیات و صنایع تبدیلی در حال آموزش هستند که تاکنون ۱۶۰ نفر از بانوان در روستا در این زمینه آموزش دیده اند تا منجر به اشتغال شود.

وی گفت: بانوان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش بسیار مؤثری داشته و اکنون نیز بدون حضور مؤثر بانوان در صحنه‌های مختلف خدمت به کشور، اهداف مد نظر نظام جمهوری اسلامی همچون گذشته تحقق نخواهد یافت. انتظار داریم که در سالگرد انقلاب اسلامی، برنامه های خوبی توسط بانوان در بخش برای پاسداشت این مهم برگزار شود.

انتهای پیام/ ث
برچسب ها: آب پخش ، اشتغال ، بانوان ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.