سیر تحول برنامه آسمان شب از زبان سیاوش صفاریان‌پور

در سری جدید با توجه به تغییرات، ساختار تلویزیونی و نوع خاص مخاطب ریتم خود را افزایش دهیم.

سیاوش صفاریان پور تهیه کننده و کارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سری جدید آسمان شب گفت: سری جدید برنامه آسمان شب بعد از یک سال و نیم وقفه، پخش خود را شروع کرده است.

وی درباره پیشینه تولید این برنامه اظهار داشت: سابقه برنامه آسمان شب به 16 اردیبهشت 1380 برمی گردد؛ زمانی که در روز جهانی نجوم شبکه چهار ویژه برنامه‌ای را تدارک دیده بود. این برنامه با عنوان آسمان شب طبیعت فراموش شده با اجرای علی اکبر علی رشیدی و کارشناسی بابک امین تفرشی به روی آنتن رفت و به موضوعات مختلف نجوم پرداخت. با توجه به استقبال مردم، مدیر شبکه دکتر رضا پورحسین تصمیم گرفتند این ویژه برنامه تبدیل به یک برنامه روتین شود.
 
وی ادامه داد: ابتدا برنامه هر شب به مدت 20 دقیقه پخش شد و اجرای اولیه با غلامعلی افشاریه یکی از دوبلورهای کشورمان بود. این برنامه بعد از یک سال به برنامه هفتگی تبدیل شد. پخش هر شبی این برنامه با استقبال مخاطبان مواجه شد و این برنامه در آن سال جزو دو برنامه پر مخاطب شبکه چهار شد.
 
صفاریان پور در ادامه افزود: سال 1386 پانصدمین برنامه آسمان شب در شب یلدا را پخش کردیم و به دلیل کسالت غلامعلی افشاریه و پخش زنده برنامه، اجرا توسط من انجام گرفت و برادرم فواد صفاریان پور کارگردانی را انجام دادند که این برنامه به یکی از برنامه‌های قدیمی تبدیل شد.
 
صفاریان پور خاطرنشان کرد: در سری جدید با توجه به تغییرات و ساختار تلویزیونی و نوع خاص مخاطب ریتم خود را افزایش دهیم. تصمیم گرفتیم به جای گفتگو با یک مهمان با یک کارشناس گفتگو داشته باشیم و یک پنل کارشناسی تشکیل دهیم. همچنین آیتم‌ها پویایی و ریتم برنامه را حفظ کردند.
 
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار