تارتار: جباروف بهترین خرید استقلال خواهد بود

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: اگر جباروف، قابلیت فنی بالایی داشته باشد بدون شک بهترین خرید استقلال در نیم فصل دوم رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تارتار درباره حضور سرور جباروف در استقلال که دو بار به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد، تصریح کرد: روزگذشته با منصوریان در رابطه با جذب سرور جباروف صحبت کردم و به وی گفتم اگر این بازیکن  قابلیت فنی بالایی داشته باشد بدون شک بهترین خرید استقلال در نیم فصل دوم رقم خورده است، چرا که جباروف می‌تواند به استقلال و بازیکنان جوانش کمک زیادی کند، مطمئن باشید اگر بازیکنان خوب خارجی جذب کنیم، در آسیا هم می‌توانیم موفق باشیم. 

پیشکسوت فوتبال کشورمان درمورد هزینه بالا و بهره وری کم برخی بازیکنان خارجی شاغل در لیگ ایران، تاکید کرد: با توجه به اینکه باشگاه ها هزینه های زیادی را برای جذب بازیکنان مطرح خارجی صرف می کنند و این‌ گونه بازیکنان با توجه به رابطه هایی که با مدیربرنامه‌ها، مدیر باشگاه یا مربیان تیم‌ها دارند، جذب می‌شوند با این وضعیت باید قوانین سختی را درباره جذب بازیکنان خارجی انجام دهند تا از هدر رفتن سرمایه ملی جلوگیری شود.

**برگزاری کلاس مربیگری دانش فنی مربیان را افزایش می دهد
 
مهدی تارتار درباره دوره کلاس‌های مربیگری فوتبال بیان کرد: باید از مسئولان کمیته آموزش فدراسیون فوتبال تشکر کنم که این کلاس‌ها را برگزار کردند، چون این کلاس‌ها به ارتقای سطح دانش مربیان کمک می‌کند. ما مربیان در این کلاس‌ها به جز اینکه از مدرس چیزهای خوبی یاد گرفتیم، از همکاران و هم‌دوره‌های خودمان هم چیزهای زیادی آموختیم. به هر حال تعدادی از مربیان این کلاس‌ها را گذرانده و مدرک آن را گرفته‌اند، اما درکل می‌توانم بگویم این کلاس‌ها کمک‌های زیادی به ما خواهد کرد. به اعتقاد من این کلاس‌ها صد درصد بار فنی مربیان را بالا می‌برد. 
 
وی با اشاره به عملکرد ضعیف تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و حذف زود هنگام آنان در مرحله گروهی، افزود: عملکرد ضعیف فدراسیون در بحث ساختارسازی و امکانات سخت‌افزاری از مهم ترین دلایل ضعف نمایندگان فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا است این در حالیست که تیم های عربی حاشیه خلیج فارس و شرق آسیا فاقد این مشکلات هستند. دلیل دوم که مهمترین دلیل به شمار می رود استخدام بازیکنان خوب خارجی بوده، اما ما در ایران بازیکنان معمولی خارجی را جذب می‌کنیم و این مسئله اختلاف سطح زیادی به وجود می‌آورد.
 
سرمربی اسبق تیم راه آهن تهران در مورد اینکه بازیکنی مثل امین حاج‌محمدی با وجود هزینه بالا عملکرد خوبی نداشته، خاطر نشان کرد: به هر حال بازیکنان ایرانی شناخته‌شده‌تر هستند. حاج‌محمدی  در زمان حضورش در نفت عملکرد خوبی داشت و به همین دلیل تیم های زیادی در پی جذب وی بودند، شاید این بازیکن در استقلال دچار افت شده یا اینکه با جو این تیم آشنا نیست. 

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار