در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

لزوم سیاستگذاری برای واردات خودرو/ حذف نمایندگی‌های فاقد مجوز چاره‌ساز نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واردکنندگان غیر مجاز خودرو با سوداگری و به روش های مختلف از پرداخت عوارض شانه خالی می کنند.

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: واردکنندگان غیر مجاز خودرو با سوداگری و به روش‌های مختلف از پرداخت عوارض شانه خالی کرده و از این طریق موجبات ضرر سایر بخش‌ها را فراهم می کنند، لذا حذف واردکنندگان فاقد مجوز باعث افزایش نظارت بر روند واردات خودرو خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه شرکت‌ها برای واردات خودرو در چارچوبی متناسب با عرضه و همچنین اعمال نظارت کافی بر این بازار سبب ایجاد بازار رقابتی و افزایش سطح کیفی تولیدات داخلی نیز خواهد شد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به نقاط مثبت و منفی واردات خودرو ادامه داد: هرچند که واردات خودروهای ارزان قیمت و با کیفیت خارجی، تولیدات داخلی را تحت الشعاع قرار می‌دهد اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که این امر ایجاد بازار رقابتی خودرو را در پی دارد.

بازار خودرو در خطر تهدید تولیدات خارجی 

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عمده تولیدات خارجی که در بازارهای جهانی از فروش مناسبی برخوردار نیستند و از سال تولید آن‌ها گذشته توسط واردکنندگان به سمت بازار کشور سرازیر می شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اغلب کشورها، اجازه واگذاری کامل بازار را به محصولات سایر کشورها نمی دهند بلکه با استفاده از دانش فنی و متخصصان اقدام به بومی سازی آن محصول می کنند.

وی با تاکید به اینکه بخش زیادی از سرمایه‌های کشور صرف واردات خودرو می شود، اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخش تولید و اجرای برنامه‌ای مدون برای انتقال تکنولوژی و دانش فنی صنعت ساخت خودرو از کشورهای صاحب‌نام سبب توسعه اقتصادی و در آینده موجب حضور در بازارهای بین المللی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
تولیدات داخلی باید از چنان کیفیت و تنوعی برخوردار باشند که نیازی به واردات یا محدودیت آن نباشد. هر خودروی وارداتی یعنی چندین شغل داخلی از بین برود.
آخرین اخبار