ایلام؛

برداشت بیش از هفت هزار تن ماهی در ایلام

برداشت هفت هزار و 500 تن انواع ماهیان سرد و گرم آبی و گونه های بومی در استان

برداشت بیش از هفت هزار تن ماهی در ایلام به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،رضا سلیمانی مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت : این برداشت از سطح 200 مزرعه پرورش ماهی و رودخانه های استان در سال جاری برداشت شده که نسبت به پارسال 10 درصد افزایش داشته است.
 
وی افزود : این مقدار ماهی شامل 762 تن ماهی گرم آبی، 2 هزار و 53 تن ماهی سردآبی و چهار هزار و 701 صید مجاز از سطح رودخانه ها و روان آب های استان است.
 
وی اظهار کرد : در استان ایلام به علت نبود دریای آزاد این طرح با استفاده از ظرفیت آبی سدهای استان انجام گرفته و سدهای دویرج و سیمره برای افزایش تولید و پرورش ماهی در قفس ظرفیت های مناسبی دارند.

سلیمانی تاکید کرد: با اجرای طرح های مختلف و متنوع در زمینه پرورش ماهی در سدهای استان این فضاهای آبی توان پرورش ماهی در قفس به بیش از پنج هزار تن را دارا هستند.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه یک هزار و 500 نفر در زمینه پرورش ماهی در استان اشتغال دارند،گفت : اجرای مکانیزاسیون مزارع و حمایت از تولید امکان صادرات ماهی به کشورعراق، ایجاد صنایع جانبی و بسته بندی، سردخانه ای و کنسرو سازی و ایجاد اشتغال پایدار در استان را فراهم می کند.

مردم استان به دلیل استفاده از گوشت قرمز کمتر گوشت سفید و ماهی استفاده می کنند که با آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص مزایای گوشت سفید از جمله ماهی، می توان کم کم ذائقه آنان را به سمت مصرف این مواد غذایی با ارزش تغییر داد.


 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.