بندرعباس؛

حضور 700 ناشر در نمایشگاه بزرگ کتاب

چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان با شرکت 700 ناشر در بندرعباس گشایش یافت.

حضور 700 ناشر در نمایشگاه بزرگ کتاببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : 70 هزار عنوان کتاب در 470 غرفه در معرض بازدید علاقه مندان قرار گرفت.
 
وی افزود : در نمایشگاه امسال 50 غرفه به رسانه های دیجیتال و 40 غرفه به کتاب های با موضوع قرآن و عترت اختصاص یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : خرید از نمایشگاه کتاب امسال 30 درصد تخفیف دارد و 20 هزار تومان هم در خرید بن کارت صد هزار تومانی کتاب تخفیف داده می شود.

درویش نژاد افزود : علاقه مندان می توانند برای دریافت بن کتاب به نشانی اینترنتی bon.tibf.ir مراجعه کنند.

وی گفت : نشست های تخصصی صنعت چاپ و نشر ، نقد و گفتگوی کتاب ، رونمایی از تالیفات استانی و شب شعر از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

وی گفت : این نمایشگاه تا دوم بهمن صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها 16 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی واقع در سه راه جهانبار بندرعباس برپا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت : پارسال 600 ناشر با 66 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه شرکت داشتند که شمار عنوان های کتاب و ناشران امسال افزایش یافته است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی در مراسم گشایش نمایشگاه کتاب هرمزگان در بندرعباس گفت : امسال 60 هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شده است که 8 درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

عباس صالحی افزود : بیشتر عنوان های کتاب در بخش های علوم اجتماعی ، علوم انسانی ، کودک ، ادبیات و علوم دینی است.

وی گفت : در تلاش هستیم تا کنگره شعر و داستان جوان سال آینده در بندرعباس برگزار شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فرهنگی گفت : افزایش شمار کتاب فروشی در استان و تجهیز آنها از برنامه های این معاونت در استان است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم در این مراسم گفت : کتابخوان در کشور زیاد داریم اما کتاب در بخش های مختلف به ویژه مذهبی کم داریم.

آیت الله نعیم آبادی افزود : باید در زمینه قرآن و مذهب در همه سنین کتاب نوشته شود.
وی گفت : تالیف کتاب برای کودکان و نوجوانان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 
استاندار هرمزگان نیز گفت : وضعیت کتابخوانی در کشور ما مناسب نیست که باید برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی تلاش بیشتری شود.

جاسم جادری افزود : برپایی نمایشگاه کتاب فرصتی برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی است که مردم باید از این رویداد فرهنگی استان استفاده کنند.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.