قزوین ؛

ساماندهی پسماندهای روستایی

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از ساماندهی پسماندهای 118 روستا خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛سیاوش شمسی پور در نشست مطبوعاتی گفت : پسماند 30 درصد از روستاهای استان به سایت محمد آباد منتقل می شود .

شمسی پور افزود:  برای همکاری دیگر روستاها بسته های تشویقی برای دهیاری ها در نظر گرفته شده است .

وی همچنین با بیان اینکه 70 درصد از زباله های شهری به سایت محمد آباد منتقل می شود اضافه کرد :  قزوین در ساماندهی پسماندهای صنعتی ویژه ، عادی شهری و پزشکی در ردیف استانهای برتر است.

شسمسی پور همچنین از انتقال پسماند 45 واحدهای صنعتی به سایت محمد آباد خبر داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان درباره تغییر سوخت نیروگاه شهید رجایی هم گفت :  88 درصد سوخت امسال نیروگاه شهید رجایی گاز طبیعی بوده است و این نیروگاه به لحاظ قانونی اجازه استفاده از سوخت مازوت را ندارد .

وی افزود: گاز سوز شدن نیروگاه ها در چند سال اخیر روند صعودی داشته است .

شمسی پور  با اشاره به مشاهده یک قلاده پلنگ در روستای کلج طارم سفلا گفت : برنامه ریزی های لازم برای زنده گیری این حیوان واقدامات بعد از آن انجام شده است . 

وی اضافه کرد : در دو روز اخیر این پلنگ دیده نشده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به تغییر مدیریت منطقه حفاظت شده باشگل هم افزود : تلاش می کنیم با اضافه کردن مناطق طارم والموت به مناطق حفاظت شده به اقتصاد ساکنان این مناطق رونقی بخشیم.

شمسی پور همچنین با اشاره به اعلام شیوع بیماری آنفولانزای حاد پرندگان در قزوین افزود : تا کنون پرنده وحشی مبتلا به این بیماری در استان مشاهده نشده است .

وی افزود: علائمی از بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک هم در استان مشاهده نشده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست درباره پرداخت خسارت به روستاییان که وحوش به کندوهای عسل یا دامهای آنها خسارت زده اند گفت : در حال تعیین خسارت هستیم و در صورت تامین اعتبار ، خسارت به روستایین پرداخت می شود.

انتهای پیام/.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار