تبریز؛

پیش بینی بارش برف در جنوب استان

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: از بعد از ظهر امروز موج ناپایدار بارشی این استان را تحت تاثیر قرار داده و در نواحی جنوبی استان بارش پراکنده برف پیش می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اشجعی گفت: این موج زودگذر بوده و فردا استان را ترک می کند.
وی هوای استان را برای 24 ساعت آینده نیمه ابری و ابری در برخی نواحی همراه با مه و غبار و در جنوب استان بارش پراکنده برف پیش بینی کرد و گفت: از فردا دمای هوای استان به تدریج گرمتر می شود.
اشجعی با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته بارش به صورت تریس ( کمتر از یک دهم میلیمتر ) از جلفا گزارش شده است، اعلام کرد: در مدت یاد شده بیشینه دمای استان از کلیبر با 4 درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما از سراب، ورزقان و بستان آباد با 15 درجه سانتی گراد زیر صفر گزارش شده است.
وی دمای هوای تبریز در زمان حاضر را 4 درجه سانتی گراد زیر صفر اعلام کرد و افزود: دمای هوای این شهر نسبت به مدت مشابه دیروز تغییر نکرده است.
آذربایجان‌شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.  
آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.  
این استان همواره تحت تأثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار