گرگان؛

سهم 20 درصدی فروشگاه های زنجیره ای تا پایان برنامه ششم

تا پایان برنامه ششم توسعه سهم فروشگاه های زنجیره ای در نظام خرده فروشی بازار به 20 درصد می رسد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت امروز در جلسه اعضای کارگروه برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان در گرگان گفت: فروشگاه های زنجیره ای در حال حاضر هشت درصد نظام خرده فروشی بازار بر عهده دارند.

عباس تابش افزود : برای توسعه فعالیت فروشگاه های زنجیره ایی سند توسعه این فروشگاه ها تدوین شده که امکان نظارت بر کیفیت کالا و رعایت استانداردهای فروش در آنها بیشتر است.

وی ادامه داد: در کنار ساماندهی بخش خرده‌فروشی و هدایت این شبکه به سمت سازمان‌یافته به جای سنتی، در بخش فروش عمده هم حرکت به سمت بهره‌گیری از یک شبکه توزیع مویرگی با حداقل واسطه‌ها مدنظر است.

تابش گفت: با بهره‌مندی از اطلاعات موجود در سامانه‌های فعال وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به انتقال این اطلاعات به سامانه جامع انبار کردیم تا بر مبنای آن فعالان حوزه ذخیره‌سازی کالا را شناسایی کنیم.

او گفت : پس از این ثبت براساس قانون لازم است اطلاعات سایر دستگاه‌ها همچون بنادر، گمرکات، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و جهاد کشاورزی نیز در سامانه جامع انبار درج شود.

تابش افزود: با ثبت اطلاعات، کل زنجیره تامین قابل رصد و نظام توزیع کشور شفاف تر خواهد شد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.