اردبیل؛

بهره برداری از اولین پارک جنگلی شهر اردبیل

اولین پارک جنگی شهر اردبیل تا سه سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  بهروز محبی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل گفت:در ۱۴ کیلومتری مسیر اردبیل به سرعین ۳۳ هکتار زمین پیش‌بینی شده و قرار است پارک جنگلی الماس در این مکان ایجاد شود.

وی افزود: پیش از این منابع طبیعی درخت‌کاری‌هایی در این مکان ترتیب داده بود اما به مدت سه سال زیرساخت‌ها و فضای سبز لازم اضافه می‌شود تا این منطقه به عنوان تفرجگاه بین‌راهی مورداستفاده گردشگران و شهروندان اردبیلی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل تعداد پارک‌های موجود در شهر اردبیل را ۱۳۰ مورد برشمرد و گفت: مساحت فضای سبز شهر اردبیل ۳۷۳ هکتار است.

به گفته محبی افزایش ۲۰ هکتاری مساحت فضای سبز در سال جاری پیش‌بینی شده بود که محقق شده است و در وضعیت فعلی سرانه فضای سبز را با در نظر گرفتن فضای سبز عمومی به ۷.۵ مترمربع رسانده است.

وی افزود: با احتساب فضای سبز نیمه عمومی شامل فضای سبز ادارات و خانه‌های مسکونی و باغات سرانه فضای سبز در اردبیل ۹ مترمربع برای هر شهروند است.

وی افزود: استاندارد سرانه فضای سبز ۱۵ مترمربع اعلام شده و میانگین کشوری نیز ۱۲ مترمربع است؛ بر همین اساس شهر اردبیل همچنان با کمبود مواجه است و در تلاشیم بخشی از این کمبود در سال‌های آینده جبران شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.