سمنان؛

عملکرد مثبت ادارات استان در رعایت حقوق شهروندی

حدود 80 درصد از ادارات استان سمنان در رعایت حقوق شهروندی عملکرد مثبتی داشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در نشست صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان گفت: براساس ارزیابی های انجام شده ، بیش از 80 درصد دستگاه های اجرایی استان در مطالعه و به کارگیری تبصره های منشور حقوق شهروندی در تکریم ارباب رجوع عملکرد مثبتی دارند.

امیر بینایی افزود: بعد از رونمایی از منشور حقوق شهروندی توسط ریاست جمهوری ، تبصره های این منشور از سوی استانداری به دستگاه های اجرایی استان سمنان ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: به دستگاه های اجرایی فرصت داده شد تا با مطالعه دقیق منشور حقوق شهروندی، تبصره هایی که با مسایل کاریشان مرتبط است را شناسایی و برای افزایش رفاه اجتماعی و احترام به حقوق مردم به کار گیرند.

بینایی اظهار داشت: پنج هزار جلد کتاب حقوق شهروندی با هدف توسعه و ترویج عفاف و صیانت از حقوق شهروندی در 2 ماه گذشته به نهادهای آموزشی ،فرهنگی و اجرایی استان سمنان اهدا شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان افزود: هدف از اجرای برنامه های فرهنگی همانند توزیع کتاب های حقوق شهروندی در استان سمنان، افزایش عفت عمومی و ترویج مسایل اخلاقی در جامعه است.

وی افزود: در 2 ماه گذشته دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کتاب های قابل توجه ای را به مدارس ،حوزه های علمیه ، دستگاه های اجرایی و موسسه های آموزش عالی استان اهدا کرده است و این نهاد فرهنگی و اجتماعی آمادگی دارد با برنامه ریزی هدفمند کتاب های حقوق شهروندی دربین آحاد مردم نیز توزیع کند.

بینایی تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی استان سمنان موظف به اجرای برنامه های صیانت از حقوق شهروندی و افزایش عفاف در بین کارکنان خود هستند و 23 دستگاه اجرایی نیز براساس مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی، علاوه بر نقش درون سازمانی وظایف برون سازمانی نیز به منظور فرهنگ سازی حقوق شهروندی برعهده دارند.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.