انتقاد مدیر مرکز امور مسلمانان انگلیس از سکوت سازمان ملل در برابر خشونت‌ها علیه مسلمانان

مدیر مرکز امور مسلمانان انگلیس از سازمان ملل متحد به خاطر در پیش نگرفتن موضع قاطع در برابر خشونت ها علیه مسلمانان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، جهانگیر محمد --  مدیر مرکز امور مسلمانان انگلیس -- از سازمان ملل متحد به خاطر در پیش نگرفتن موضع قاطع در برابر خشونت ها علیه مسلمانان انتقاد کرد.  

مدیر مرکز امور مسلمانان در منچستر انگلیس درباره سفر فرستاده سازمان ملل متحد به استان مسلمان نشین راخین میانمار گفت: اینگونه اقدامات از گذشته، بخصوص از سال 2012 به این طرف همواره صورت گرفته است، این درگیری ها و خشونت ها مسئله جدیدی نیست و همواره شاهد این بوده ایم که سازمان ملل در بسیاری اوقات در این زمینه اظهار نظر کرده و آژانس‌های بین المللی در این باره گزارش تهیه کرده اند.

وی افزود: پرسش اصلی در این زمینه این است که گزارش فرستاده سازمان ملل به میانمار تا چه اندازه می تواند دقیق و بی طرفانه باشد. این گزارش در نهایت چیزی را خواهد گفت که همه از آن اطلاع دارند، ما به تهیه گزارش های پی در پی که به ما بگوید چه بر سر مسلمانان آمده است، نیاز نداریم، ما می دانیم که چه اتفاقاتی افتاده است، شبکه های اجتماعی همه روزه در این باره گزارش می دهند، ما تصاویر را می بینیم، ما آوارگان و سازمان های کمک رسانی را می بینیم، ما موارد تجاوز و شکنجه را می بینیم و به خوبی از کشتار جمعی در آنجا اطلاع داریم.

مدیر مرکز امور مسلمانان انگلیس افزود: حضورسازمان ملل در قبال هر آنچه به درگیری علیه مسلمانان مربوط می شود، بر نوعی تلاش دیپلماسی بی پایان، گزارش دادن های بی پایان، در پیش نگرفتن اقدام کافی، صدور و تلاش برای صدور قطعنامه ها و اقدامات عملی بسیار ناچیز استوار بوده است اما همین سازمان اگر پای منافع کشورهای غربی و نه جوامع اقلیت به میان بیاید، بسیار سریع و فوری اقدام می کند. برای مثال باید نگاهی به سودان در این زمینه بیندازیم. در آنجا دیدید که دولت سودان به خاطر اقلیت مسیحی جنوب این کشور از طرف سازمان ملل تحت تعقیب قرار گرفت، فقط به این علت که اقلیت مسیحی در آنجا بودند و حتی اکثریت را هم در آنجا نداشتند. دیدیم که سازمان ملل در این زمینه وارد عمل شد و رئیس جمهور سودان را به عنوان جنایتکار جنگی تحت تعقیب قرار داد و بصورت موثری به حل و فصل این درگیری مبادرت کرد. ما این اتفاق را در مناطق دیگر هم می بینیم به عنوان مثال در گذشته در لبنان دیده ایم که اگر مساله مربوط به غیرمسلمان بوده این سازمان به سرعت وارد عمل شده است و اگر در جایی مشکل مسلمانان مطرح باشد معمولا نوعی اقدامات و بازی های وقت کشی را مشاهده کرده ایم که این نوع اقدام به عاملان خشونت اجازه داده که به کار خود ادامه دهند و درگیری ها ادامه پیدا کند. 

جهانگیر محمد همچنین خاطر نشان کرد: دیدیم که به صرب ها فرصت بی پایان دادند تا مسلمانان را از بین ببرند، تا اینکه آمریکا بر اساس منافع خود تصمیم گرفت در این زمینه وارد عمل شود. این مطلب می تواند موضوع تحقیق جالبی باشد که برخی بیایند و بررسی کنند که در 60 سال گذشته سازمان ملل در ارتباط با مسائل مربوط به کشورهای اسلامی و درگیریها در این کشورها چگونه رفتار کرده است و این رفتار را با چگونگی عملکرد این سازمان در سایر مناطق مقایسه کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار