در واکنش به اظهارات چاووش اوغلو؛

یک منبع دیپلماتیک در مسکو: هنوز نمی توان درباره شرکت کنندگان نشست آستانه نظر نهایی داد

یک منبع دیپلماتیک در مسکو اعلام کرد رایزنی ها درباره چارچوب نشست آستانه پایان نیافته و هنوز نمی توان درباره طرف های شرکت کننده در آن اظهار نظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک در مسکو شنبه شب به اظهارات مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه درباره مذاکرات صلح سوریه که قرار است در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود واکنش نشان داد و اعلام کرد رایزنی ها درباره چارچوب نشست آستانه هنوز پایان نیافته است و هنوز نمی توان درباره طرف های شرکت کننده در آن اظهار نظر کرد.

این منبع در واکنش به اظهارات چاوش اوغلو مبنی بر این که روسیه و ترکیه تصمیم گرفتند از آمریکا نیز برای حضور در مذاکرات صلح سوریه در آستانه دعوت کنند، گفت:‌هنوز رایزنی ها درباره چارچوب نشست آستانه تمام نشده است و تلاش های همه جانبه ادامه دارد بنابراین هنوز نمی توان درباره شرکت کنندگان در این نشست اظهار نظر کرد.

این منبع افزود: دوست دارم یادآوری کنم که سه کشور روسیه، ایران و ترکیه تضمین کننده توافق های آتش بس امضا شده در سوریه هستند و این توافق ها اساس و مبنای نشست آستانه تلقی می شود بنابراین چنین اظهاراتی (اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه ترکیه) باید گروهی باشد.

این در حالی است که ساعاتی پیش تیم انتقال قدرت ترامپ اعلام کرد از آمریکا برای حضور در مذاکرات آستانه دعوت شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار