زاهدان

برگزاری جشنواره موسیقی آواها و نواهای وحدت در سیستان و بلوچستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره موسیقی آواها و نواهای وحدت سیستان و بلوچستان اوایل بهمن‌ ماه در شهرستان سراوان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،حسین مسگرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در راستای ارج نهادن به موسیقی فاخر، جشنواره موسیقی آواها و نواهای وحدت سیستان و بلوچستان اوایل بهمن‌ ماه سال جاری در شهرستان سراوان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان افزود: این جشنواره شامل دو بخش «وحدت، عشق به وطن و ایثار و شهادت» و آزاد دارای بخش‌های گروه‌نوازی و تک‌نوازی است.

این مسؤول ادامه داد: تا پایان امسال مراسم بزرگداشت شاعر متعهد ایرانشهر مرحوم آبسالان و نوازنده ماهر چابهار، مرحوم علی‌محمد بلوچ در استان برگزار خواهد شد.

وی از اجرای طرح عمومی تئاتر برای مردم از فردا شب در سالن فرهنگسرای جوان زاهدان خبر داد و گفت: این برنامه تا اردیبهشت ماه سال آینده استمرار خواهد داشت.

این مسؤول بیان کرد: جشنواره «پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان» در اسفند ماه امسال در خاش یا ایرانشهر برگزار می‌شود.

مسگرانی ادامه داد: امسال پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر همزمان با دیگر استان‌های کشور از 6 تا 26 بهمن‌ ماه در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان افزود: فراخوان انتخاب کتاب سال سیستان و بلوچستان در بهمن‌ ماه امسال همزمان با هجدهمین دوره نمایشگاه کتاب استان برگزار می‌شود.

این مسؤول گفت: کرسی تلاوت قرآن توسط قاریان بین‌المللی و برگزاری شب‌های شعر انقلاب اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرستان‌های سطح استان در دهه مبارک فجر است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار