پيام مشترك وزرای آموزش و پرورش و كشور؛

اهتمام برای اجرای مفاد قانون شوراهای آموزش و پرورش

به مناسبت سالروز تصويب قانون تشكيل شوراهای آموزش و پرورش، وزرای کشور و آموزش و پرورش پیام مشترکی صادر کردند.

پيام مشترك وزرای آموزش و پرورش و كشوربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش گسترده ترين و اثرگذارترين نهاد اجتماعي است كه با تربيت كودكان و نوجوانان و ياددهي مهارت هاي اساسي زندگي به آنها، مسير توسعه و پيشرفت كشور را هموار مي سازد. 

در اقصي نقاط ميهن مان،‌ پرچم پرافتخار نظام جمهوري اسلامي برفراز مدارس افراشته شده كه محور وحدت ملي و محلي براي تمرين زندگي اجتماعي، كسب دانش، تجربه و همزيستي به شمار مي رود. از اين رو است كه سرمايه گذاري در حوزه آموزش و پرورش توانمندي جامعه را براي حل مشكلات و مديريت موثر سياست داخلي افزايش مي دهد و دستيابي ملت به خواسته هاو آرمانهايش را تسهيل مي نمايد.

تقويت سرمايه انساني نتيجه كار نظام آموزشي و تربيتي است كه با ارزش ترين ثروت براي هر كشوري محسوب مي شود و تاكيد بر اقتصاد مقاومتي توسط مقام معظم رهبري معنايي جز اين ندارد كه افراد جامعه بر توانايي ها و داشته هاي خود تاكيد كنند تا از اين طريق بتوان استقلال كشور را حفظ كرد. بنابراين آموزش و پرورش با تربيت و تامين نيروي انساني مولد، حافظ استقلال و عامل پيشرفت جامعه است. البته درصورتي مدارس مي توانند چنين نقشي را ايفا كنند كه از شرايط و امكانات لازم براي پويايي و بالندي برخوردار باشند. يكي از مهمترين سازوكارهاي كيفيت بخشي مدارس، مشاركت مردم و سازمانها در تامين نيازهاي آنها و همكاري در طراحي و اجراي برنامه هاي آموزشي و پرورشي است. در اين راستا شوراهاي آموزش و پرورش در استانها، شهرستانها و مناطق كشور با مديريت استانداران و فرمانداران محترم و با همفكري نخبگان اجرايي و علمي، اولياء و معتمدين و با بهره گيري از امكانات و ظرفيت محلي و منطقه اي،‌ اقدامات شايان توجهي در حل و فصل مشكلات و تقويت بنيه علمي و تربيتي دانش آموزان در نقاط مختلف كشور داشته اند. اكنون كه در آستانه سالروز تصويب قانون تشكيل شوراهاي آموزش و پرورش توسط مجلس شوراي اسلامي قرار داريم ضمن پاسداشت و تبريك اين روز، برخود لازم مي دانيم از زحمات همه اعضاي محترم در شوراي استانها،‌ شهرستانها و مناطق كشور قدرداني نموده و انتظار مي رود در پيگيري و اجراي مفاد قانون شوراها  اهتمام لازم را مبذول دارند.
 
فخرالدين دانش آشتياني                        عبدالرضا رحماني فضلي
 وزير آموزش و پرورش                              وزير كشور                                                  
                                                                                            

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار