مربیان برتر تاریخ فوتبال اروپا از دیدگاه یوفا

اتحادیه فوتبال اروپا 10 مربی برتر تاریخ فوتبال قاره سبز را از نگاه خود معرفی کرد.

مربیان برتر تاریخ فوتبال اروپا از دیدگاه یوفابه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) فهرست اسامی 10 مربی برتر تاریخ فوتبال اروپا را منتشر کرد که نام برخی چهره های سرشناس همچون پپ گواردیولا، یوپ هاینکس، کارلو آنچلوتی، فابیو کاپلو، میگل مونیوز و بیل شنکلی در این فهرست به چشم نمی خورد.

پایگاه اینترنتی یوفا فهرست اسامی 10 مربی برتر تاریخ فوتبال اروپا را با توجه زمان روی کار آمدن یوفا از سال 1954 تا سال میلادی جاری منتشر کرد که نام برایان کلاف که با تیم ناتینگهام فارست در سال 1979 به عنوان قهرمانی دست یافت و رکورد 40 بازی بدون شکست را در کارنامه خود دارد، در صدر این فهرست است.

جایگاه دوم این فهرست نیز در اختیار یوهان کرایوف است که علت آن نیز ایجاد دگرگونی در تیم بارسلونا از سوی او است.

ویسنته دلبوسکه که با بهره گیری از سبکی آرام در تیم رئال مادرید و تیم ملی فوتبال اسپانیا به موفقیت دست یافت، در جایگاه سوم قرار دارد.

سر الکس فرگوسن سرمربی پیشین شیاطین سرخ که به استاد تاکتیک مشهور است، در جایگاه چهارم فهرست برترین مربیان تاریخ فوتبال قاره اروپا به سر می برد.

هلنیو هررا "پادشاه کاتناچیو"، اودو لاتک "پادشاه تیم بایرن مونیخ در دهه 70"، والری لوبانوفسکی مشهور به "دانشمند فوتبال"، رینوس میشل مشهور به "معمار توتال فوتبال"، خوزه مورینیو با نام "آقای خاص" و آریگو ساکی به عنوان مردی که فوتبال ایتالیا را دگرگون کرد، به ترتیب در جایگاه های پنجم تا دهم قرار دارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.