مشهد؛

اجرای طرح 30 هزار سطح آبیاری تحت فشار در خراسان رضوی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از اجرای طرح 30 هزار هکتار سطح آبیاری تحت فشار تا سال 96 در استان خبر داد.

اجرای طرح 30 هزار سطح آبیاری تحت فشار در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مجتبی مزروعی امروز در مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر کشاورزی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی قوچان گفت : ما برای توسعه بازرگانی نیاز به زیر ساخت و نیاز به صنایع تبدیلی و سرمایه گذاری داریم که باید مدیران شهرستانی و فرمانداران شهرستان به اینباره کمک کنند.

او با اشاره به اینکه افتخار بانکهای استان فقط برای گذراندن پرونده های خود نباشند افزود : افتخار بانکهای استانی و شهرستانی باید در راستای توسعه کشت گلخانه ایی و راه اندازی کارخانه در شهرستان ها باشد.

مجتبی مزروعی با توصیه به مدیران بانکها که باید از منابع دولتی ، مردمی و مالی که در اختیار دارند تصریح کرد: مدیران بانکها توجه داشته باشند منابعی که در اختیار دارند منابع بیت المال و یک امانت است که این سرمایه های مردمی را باید تبدیل به زیر ساخت و توسعه کشور شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت :  اولویت برنامه ما توسعه بازرگانی با نگاه صادراتی است که باید محصولاتی را فراهم کنیم که در کشور های همجوار توان رقابت را داشته باشیم که این نیاز به زیر ساخت و تکنولوژی و سرمایه دارد.

او با اشاره به اینکه دولت و مجلس تسهیلات ویژه ای برای پایداری جمعیت در روستا تخصیص داده است بیان کرد : امروز دولت به این فکر افتاده که جمعیت روستایی برای مملکت یک ثروت و ارزش می باشد.

مزروعی اظهار کرد : شاخص های توسعه یافته هر کشور بحث بازرگانی و بهره وری آب پایه تولید است که باید به آن قطعا توجه داشته باشیم.

او در خصوص هزینه های آبیاری تحت فشار و تأثیر آن در مدیریت و بهبود مصرف آب گفت : سقف تعیین شده در امسال این هزینه برای 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شد که تا سال زراعی 96 این سطح به 30 هزار هکتار با همت مردم و پیمانکاران افزایش می یابد.
انتهای پیام// ح خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.