اصفهان؛

مردم با تنگناهای اقتصادی زیادی مواجه هستند

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دشمنان اسلام و انقلاب همچنان سعی بر تخریب شخصیت‌های جمهوری اسلامی دارند چراکه می‌دانند اگر تکیه‌گاه یک ملت را نابود کنند آن کشور را بی‌هویت ساخته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام مجید انصاری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اصفهان اظهارکرد: لازم میدانم از مردم قدرشناس استان اصفهان به خاطر حضور حماسی خود در مراسم امروز تشکر کنم و از برگزار کنندگان مراسم به خصوص آیات عظام مظاهری و طباطبایی‌نژاد برای دعوت مردم به این امر اخلاقی و اسلامی تشکر می‌کنم.

وی افزود: باید از همه مردم ایران به خاطر آنچه که طی چند روز گذشته از مراتب وفاداری به انقلاب اسلامی و خادم بزرگ تاریخ ایران تقدیر و تشکر کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: قلب همه ما متأثر از حادثه‌ای است که رخ داده، شخصیتی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تکرار نشدنی است و شاید 10 ها سال طول بکشد تا شخصیت‌های نامی پیدا شوند و بر مردم تأثیرات معنوی بگذارند.

وی تصریح کرد: حضور میلیونی مردم در مراسم آیت‌الله هاشمی نشان از این بود که همچنان نهضت زنده است، مردم دیوارهای تحریم صوتی و تصویری، امواج‌های تهمت و افترا، دروغ و ریا را شکستند و آن سوی حقیقت را دیدند.

انصاری عنوان داشت: مردم بدون اینکه چیزی بگویند پاسخ همه بداخلاقی‌ها و نامهربانی‌ها را با حضور خود در مراسم گرامیداشت آیت‌الله هاشمی نشان دادند، آنان ثابت کردند که انقلاب اسلامی را با همان هویت سال 57 قبول دارند.

وی خاطرنشان کرد: جامعیت و نقش‌آفرینی آیت‌الله هاشمی زوایای ناگفته بسیاری دارد، او به پیشگاه خدا رفته و نیازی به تجلیل ما ندارد؛ به شدت نیازمند بازشناسی سرمایه‌های تاریخی، دینی و اجتماعی در کشور هستیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور متذکر شد: دشمنان اسلام و انقلاب همچنان سعی بر تخریب شخصیت‌های جمهوری اسلامی دارند چراکه می‌دانند اگر تکیه‌گاه یک ملت را نابود کنند آن کشور را بی‌هویت ساخته‌اند.

وی ادامه داد: با نگاهی به زندگی پربار آیت‌الله هاشمی متوجه خواهیم شد که همواره مورد توجه خداوند متعال بوده همانطور که هداوند براساس تدبیر و اراده خویش بر انقلاب اسلامی نیز توجهی ویژه داشته است.

انصاری ابرازداشت: پیش از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، آیت‌الله هاشمی اموال خود را در راه پیروزی این انقلاب صرف می‌کرد، هزینه مبارزان را تأمین کرده و ارتباط با حلقه‌های انجمن‌های اسلامی در دیگر کشورها به خصوص آمریکا را فراهم می‌ساخت.

وی بیان کرد: به دست آوردن تحقیقات و دانش نظامی در دوران دفاع مقدس از دیگر اقداماتی بود که توسط آیت‌الله هاشمی صورت گرفت، وی با شیوه‌های مختلفی در دوران جنگ و تحریم نظامی، اطلاعات ساخت سلاح و تجهیزات نظامی را از گوشه و کنار جهان به دست می‌آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: آیت‌الله هاشمی از تهمت‌های شبکه‌های معاندی همچون BBC آزرده خاطر نمی‌شد، بلکه از زخم زبان‌ها و بی‌مهری‌های داخلی می‌رنجید.

وی تأکید کرد: عده‌ای درصدد دوگانگی میان آیت‌الله هاشمی و رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند اما همانطور که مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود اعلام کردند خناسان نتوانستند ذره‌ای از این صمیمیت را کاهش دهند.

انصاری با اشاره به ماجرای کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 تصریح کرد: هنگامی که من و آقای جهانگیری به عنوان مسؤولان ستاد آیت‌الله هاشمی نزد ایشان رفتیم بسیار از خبر رد صلاحیت شدن این مرد بزرگ ناراحت بودیم اما آیت‌الله هاشمی خطاب در آرامشی کامل به ما گفتند«اتفاقی نیفتاده، بروید و به کار خود ادامه دهید» که این جمله همچون آبی بر روی آتش بود و همه ما را به صبوری دعوت کرد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب بزرگی است و باید ادامه پیدا کند، انقلاب ما در پیچ تاریخی خطرناکی قرار گرفته چراکه از طرفی نسل سوم و چهارم وقایع آن را از نزدیک ندیده‌اند و از طرف دیگر مردم با تنگناهای اقتصادی زیادی مواجه هستند.

معاون حقوقی رئیس جمهور یادآور شد: اکنون در شرایط ویژه‌ای هستیم و باید طرحی نو در اندازیم، باید بتوانیم انقلاب را به خوبی به نسل سوم و چهارم معرفی کنیم تا زمینه ساختن کشور فراهم شود.

وی اذعان داشت: اگر نتوانیم تا چند سال آینده چهره‌ای آباد از ایران به جهانیان نشان دهیم و به ثبت برسانیم، با توجه به پیشرفت انتقال اطلاعات و عصر ارتباطات، معلوم نیست وضعیت ما به کجا برسد.

انصاری با اشاره به مشکلاتی که دولت با آن مواجه شده است، افزود: پرداخت یارانه‌ها یکی از هزینه‌سازترین اقدامات برای دولت است؛ لازم است که مسؤولان در سراسر کشور از دستاوردهای برجام برای مردم بگویند چراکه آنچه که در برجام رخ داد چیزی شبیه معجزه بود.

وی تصریح کرد: ظلمی که امروز به دولت تدبیر و امید و دکتر روحانی می‌شود بی‌سابقه است، بعید می‌دانم غیر از این دولت، دولتی در دنیا وجود داشته باشد که 100 ها رسانه از پول دولت علیه او تبلیغ کنند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار