دهقان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برجام نمایش اقتدار ایران در عرصه دیپلماسی بوده است/ کارشکنی‌های آمریکا ریشه در دشمنی با اصل نظام دارد

برجام نمایش اقتدار ایران در عرصه دیپلماسی بوده است/ کارشکنی‌های آمریکا ریشه در دشمنی با اصل نظام داردعضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا براساس مشکلشان با نظام جهموری اسلامی ایران در برجام کارشکنی می‌کنند.

"کمال دهقان" عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرارسیدن 27 دی ماه سالروز اجرایی شدن برجام گفت: مجلس به عنوان قانونگذار و ناظر طی این یک سال بر اجرای برجام نظارت داشته است. 

نماینده مردم تفت و میبد با بیان اینکه نگاه مجلس براساس قانون مصوب اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام است، اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی، هیات نظارت بر اجرای برجام و شورای عالی امنیت ملی تکلیفشان طبق قانون مشخص شده و باید به طور کامل اجرای برجام را رصد کنند.
 
وی با اشاره به اینکه نقطه قوت برجام نمایش جلال و اقتدار جمهوری اسلامی ایران طی مذاکرات در عرصه دیپلماسی بوده است، بیان داشت: ما تاکنون تمام تعهدات خود را در عرصه برجام بدون کاستی به خوبی اجرا کرده و همچنان پای این تعهد ایستاده‌ایم، جامعه جهانی هم بر این امر تاکید داشته و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور کامل بر آن صحه گذاشته است. 
 
دهقان ادامه داد: طرف‌های مقابل ما در برجام 5 کشور عضو دائم شورای عالی امنیت ملی هستند که با تمام اختلاف نظرهای ممکن در برجام با ما اتفاق نظر پیدا کرده و به توافق رسیدند حال ما نیز انتظار داریم این 5 کشور به همراه اتحادیه اروپا هم به تعهدات خود مانند ایران پایبند باشند. 
 
نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه دولت طی این یکسال تلاش کرده اقدامات خود را بدون نقص انجام دهد، گفت: نقص در اجرای برجام  را می‌توان در کارشکنی‌های کشورهای غربی مخصوصا آمریکا مشاهده کرد، البته با قدری تدبر می‌‌توان اذعان کرد که آنها در اصل با نظام جهموری اسلامی ایران مشکل داشته و دارند.

وی تصریح کرد: آمریکا‌یی‌ها نتوانسته‌اند طی این سالها این واقعیت را بپذیرند که کشور ما مستقل بوده و در تشخیص بحرانهای منطقه و جهانی و همچنین ارائه راه‌حل‌های آن از منطق بسیار قوی برخوردار است و راهی را پیش می‌گیرد که منافع ملی و جهانی را حفظ کند.
 
نماینده مردم تفت و میبد با اشاره به اینکه غربی‌ها سالها می‌گذرد تا بتوانند برخی از معضلات منطقه و جهانی را متوجه شوند، اظهار داشت: مانند حمله صدام به جمهوری اسلامی ایران که در ابتدا مورد حمایت غربی‌ها بود اما زمانی که صدام به خود آنها حمله کرد، متحد شده و وی را از بین بردند. در موضوع تروریسم مانند داعش نیز همین‌گونه اقدام کرده‌اند اما منطق ایران در برابر همه بحرانهای منطقه ثابت بوده است و آنها با همین مسئله مشکل دارند.

دهقان با تاکید براینکه آمریکایی‌ها خواهان کشورهایی مانند کشورهای مرتجع خلیج فارس هستند که مطیع اوامرشان باشند، خاطرنشان کرد: ایران اینگونه نبوده و در کنار اهمیت به منافع خود به منطقه و مردم مظلوم سراسر دنیا نیز اهمیت داده و بر اساس آن حرکت کرده است لذا حتی طی برجام نیز غربی‌ها بویژه آمریکا کارشکنی‌هایی برای عدم تحقق اهداف آن انجام خواهند داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار