جایگزینی رویه های بتنی به جای آسفالت

رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه از جایگزینی 10 درصدی رویه های بتنی به جای آسفالت خبر داد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در سمینار توسعه، طرح و اجرا رویه های بتنی گفت: بتن پر مصرف ترین مصالح مورد استفاده بشر است و امروزه بیش از 4 میلیارد تن بتن تولید می شود و دلیل این امر گسترش شهرنشینی می باشد.

وی افزود: استفاده از بتن در کشورهای پیشرفته به مراتب از کشورهای در حال توسعه بیشتر است زیرا کشورهای صنعتی به لحاظ شهرنشینی اشباع شده اند و از این مصالح برای ترمیم ساختمان ها و مصارف دیگر استفاده می کنند.

رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه با اشاره به تولید بتن های مقاوم در کشور بیان کرد: ورود افزودنی ها به بتن موجب شده تا مقاومت این مصالح تا 320 هزار مگاپاسکال با شکل پذیری مناسب افزایش یابد.

شکرچی زاده تصریح کرد: البته مقاومت کافی نبوده و باید با اقدامات موثر عمر مفید بتن های را بالا برد.

معاون وزیر راه به راهکارهای افزایش مصرف سیمان اشاره کرد و گفت: افزایش ساختمان های بتنی به جای سازه های فلزی ترمیم رویه های کانالهای بتنی آب رسان و استفاده از رویه های بتنی ترکیبی در جاده ها از جمله راهکارهای افزایش مصرف سیمان در کشور است.

وی ضمن بیان اینکه رویه های بتنی ترکیبی می تواند جایگزین خوبی برای آسفالت باشد اظهار داشت: عمر رویه های بتنی نسبت به رویه های آسفالتی دو برابر بیشتر است البته هزینه و آلودگی صوتی، آسفالت کمتر است.

رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه تاکید کرد: مهمترین چالش برای استفاده از رویه های بتنی ترکیبی عدم تجربه کافی برای اجرای آن است.

شکرچی زاده در پایان بیان کرد: در چشم انداز صادراتی پیش بینی شده تا رویه های بتنی ترکیبی به میزان 10 درصد جایگزین آسفالت شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار