ساری،

سرشت پهلوانی مربیان کاراته مازندرانی + تصاویر

3 مربی کاراته در مازندران به ورزشکاران بی سرپرست، معلول و ناشنوا آموزش رایگان می دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اضافه شدن کاراته به رشته های المپیکی از دو ماه قبل تب و تاب این رشته بالا گرفت، اما در مازندران 3 مربی کاراته تصمیم گرفتند ورزشکاران بی سرپرست، معلول و ناشنوا را رایگان آموزش بدهند.


سرشت پهلوانی مربیان کاراته مازندرانی + تصاویر

مسعود شجاعی یکی از این 3 مربیان گفت: بعد از اعلام این طرح 15 نفر به عضویت این باشگاه در آمدند و در حال تمرین هستند.

مصطفی شجاعی دیگر مربی کاراته هم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: با توجه به المپیکی شدن این رشته ورزشی حساسیت ها در این رشته ورزشی بالا گرفت و در بین افراد و وزشکاران علاقمند به این رشته افرادی هستند که به دلیل مشکلات خاص نتوانستند و توانایی مالی را نداشتند که به این ورزش روی آورند.

مصطفی شجاعی افزود: این طرح موجب شد تا علاقمندان به این رشته که شرایط خاص مانند بی سرپرستی یا بدسرپرستی را دارند بتوانند به صورت رایگان در این کلاس ها حضور پیدا کنند.


سرشت پهلوانی مربیان کاراته مازندرانی + تصاویر


سرشت پهلوانی مربیان کاراته مازندرانی + تصاویر

این دو مربی جوان با اجاره یک سالن ورزشی و تهیه لباس و لوازم تمرین برای ورزشکاران بی سرپرست با هزینه های شخصی به دنبال کشف استعداد های جوان هستند.

یکی از ورزشکاران بی سرپرست که به تازگی به این باشگاه آمده است، گفت: امیدواریم با کسب مدال های خوش رنگ پاسخ زحمات مربیان خودمان را بدهیم.

رضا اسدی مربی دیگری است که کاراته کاهای ناشنوا و معلول را از مبتدی تا حرفه ای به صورت رایگان آموزش می دهد تا پشتوانه ای برای مسابقات پاراالمپیک 2020توکیو شوند.

اسدی که خود از عنوان داران جهانی است، گفت: این رشته ورزشی اساس آن با شعار از خودگذشتگی بنا شده است و امیدوارم این فرصتی باشد برای همه مربیان کاراته سراسر کشور که با توجه به فرصت 4 ساله تا المپیک بعدی، قدم های استواری بردارند برای کشف و پرورش استعدادهای موجود در این رشته ورزشی که بالاخره المپیکی شده است. محمدحسین بابایی از ورزشکاران ناشنوا بود که امسال مقام سوم کشور را کسب کرد و از فضای صمیمانه باشگاه و آرزوهایش گفت که به پاراالمپیک2020 فکر می کند و برای رسیدن به آن تلاش می کند.


سرشت پهلوانی مربیان کاراته مازندرانی + تصاویر

این دو باشگاه از دو ماه قبل آموزش رایگان به ورزشکاران با شرایط خاص را آغاز کردند اما برای ادامه راه چشم انتظار حمایت مسئولان هستند.

اگرچه این مربیان ثبت نام و شهریه و آموزش و لوازم را رایگان کردند اما برای اعزام در آینده با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

سلطانی رئیس هیئت کاراته مازندران  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: هیئت کاراته مازندران آمادگی کامل را دارد برای اعزام ورزشکاران به مسابقاتی که در آینده برگزار خواهد شد.


سرشت پهلوانی مربیان کاراته مازندرانی + تصاویر

عباسی معاون اداره ورزش و جوانان مازندران هم  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: اداره ورزش و جوانان مازندران هم هرگونه مساعدت های مالی و در اختیار گذاشتن سالن و تجهیزات به این ورزشکاران کوتاهی نخواهد کرد.


سرشت پهلوانی مربیان کاراته مازندرانی + تصاویر

نخستین باشگاه کاراته در مازندران از 40 سال قبل آغاز به کار کرد و اکنون 9هزار نفر به صورت سازمان یافته در این رشته ورزشی در استان فعالیت می کنند.

بیش از 200 ورزشکار معلول و ناشنوا در مازندران کاراته کاهایی هستند که در 5 سال گذشته 34 مدال رنگارنگ برای ورزش کشورمان به ارمغان آوردند.


سرشت پهلوانی مربیان کاراته مازندرانی + تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار