کرمانشاه؛

300بیماری روانی در استان در نوبت بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر در استان کرمانشاه 300 بیمار روحی و روانی در نوبت بستری داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کریم با اشاره به بار بالای بیماری های سلامت روان در استان، گفت: در حال حاضر در استان 300 بیمار روحی و روانی در نوبت بستری داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بار بیماری های روانی به شدت در کشور در حال افزایش است، گفت:  این امر می تواند معضلات جدی برای سلامت جامعه به دنبال داشته باشد و قطعا با افزایش تخت به تنهایی نمی توانیم مقابل این بار سنگین بیماری خیالمان راحت باشد.

کریم افزود: نکته مهمی که همه باید به آن توجه داشته باشیم بحث پیشگیری از بیماری های روحی و روانی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، افزود: خوشبختانه با راه اندازی معاونت اجتماعی کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته و با فعالیت این معاونت و همکاری همه دستگاه ها به سمت پیشگیری مناسب از بیماری های روحی و روانی و آسیب های اجتماعی می رویم.

وی همچنین با بیان اینکه زندگی امروز مردم ایران زیبنده یک مسلمان ایرانی نیست، به آمار بالای پرونده های دادگاه اشاره کرد و افزود: در تمامی کشورها سیاست در جهت کاهش پرونده های قضایی است، اما در کشور ما روز به روز بر تعداد این پرونده ها افزوده می شود و این امر ناشی از بار استرس بالای جامعه است و اینکه مردم بیشتر سعی دارند کار خود را با دعوا و شکایت پیش ببرند.

کریم در خصوص افزایش بار بیماری های روحی و روانی در میان جوانان هشدار داد و افزود: جوانان ما امروز در معرض خطر جدی قرار دارند و تهدیدات جدی برای سلامت آنها وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه امروز شاهدیم بسیاری تخت های روانپزشکی توسط جوانان دارد اشغال می شود و این امر به خاطر افزایش استفاده از موارد روانگردان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به توزیع آسان این مواد در جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی مکان های ورزشی در حال حاضر به مکان های خطر برای جوانان تبدیل شده اند و شاهد توزیع مواد روانگردان در این اماکن هستیم و باید با پاکسازی این اماکن جوانان خود را نجات دهیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.