لرستان؛

اجرای طرح سایز بندی مرغ در واحدهای تولیدی بروجرد

طرح سایزبندی مرغ های تولید شده در بروجرد با هدف رونق اقتصادی واحدهای تولیدی وحمایت از مصرف کننده در این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛گودرزیان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بروجرد گفت:دراجرای این طرح که با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود سایز مرغ های تولید شده به یک کیلو 800 و 2کیلو 200 کیلو گرم کاهش می یابد.

وی افزود: با اجرای این طرح مرغ 60 روزه در فاصله زمانی 45 روز روانه بازار شده و درنهایت هورمون و چربی کمتری در بدن مرغ ذخیره می شود که اجرای این مهم به نفع تولید کننده و مصرف کننده خواهد بود.

معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری بروجرد سالم‌سازی و ترد شدن، از بین رفتن بیماری ها، طبخ بهتر و حفظ کیفیت گوشت را ازمزایای دستگاه پیش سردکن در کشتارگاه عنوان کرد گفت: دستگاه پیش سرد کن هم اکنون درکشتارگاه بروجرد راه اندازی شده و گوشت های وارد شده به این واحد بعد از ذبح 24 ساعت در این دستگاه نگهداری شده و سپس وارد بازار می شوند.

گودرزیان افزود: طرح جمع آوری سگ های ولگرد در این شهرستان اجرا می شود.

وی گفت: در اجرای این طرح سگ های جمع آوری شده غربالگری شده و سگ های بیمار جدا و سگ های سالم نیز بعد از عقیم سازی تفکیک و از آنها استفاده خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری بروجرد با اشاره به آنفلوآنزای حاد پرندگان که 11 استان کشور هم اکنون با آن مواجه شده اند افزود: تاکنون هیچ موردی از این بیماری در شهرستان دیده نشده و همه اقدامات لازم برای جلوگیری از مهار آن در نظر گرفته شده است.

گودرزیان گفت: درهفته گذشته تعدادی کلاغ در این شهرستان ازبین رفته بود که پس از انجام آزمایش بر روی آنها مشخص شده علت مرگ آنها آنفلونزا نبوده است.

ممدوحی مسئول مبارزه با واحد بیماریهای شبکه بهداشت و درمان بروجرد افزود: سگ های جمع آوری شده پس ازتفکیک وغربالگری در محلی که از سوی شهرداری و استانداری لرستان در نظر گرفته شده در خرم آباد نگهداری و پس از اطمینان سلامت آنها زیر نظر دامپزشکی دارای شناسنامه وغلاده خواهند شد و سگ های ولگرد و بیمار نیز پس از مشخص شدن به شیوه بهداشتی حذف می شوند.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.