اهواز؛

عدم تعهد سازمان آب و بی آبی اراضی پاییزه

‌کشاورزان در این زمینه نگران هستند و بارها نیز در مقابل فرمانداری شهرستان رامشیر تجمع کرده‌اند و خواستار رهاسازی کامل آب هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مدیر اداره جهاد کشاورزی رامشیر با گلایه از عدم رهاسازی به موقع و مکفی آب برای کشت پاییزه این شهرستان، ‌گفت:‌ سازمان آب و برق خوزستان به وعده خود مبنی بر رهاسازی و تامین به موقع آب مورد نیاز برای کشت پاییزه عمل نکرده است.

مصطفی هنرمندیان، اظهار کرد: ‌طرح نوبت‌بندی تامین آب محصولات پاییزه که بین شهرهای حوضه رودخانه مارون انجام شد، به درستی اجرا نشده و به این دلیل آب موردنیاز کشاورزان به موقع رهاسازی نشده است و این مساله مشکلات و نگرانی‌های فراوانی برای کشاورزان به دنبال داشته است.

وی افزود: ‌قرار بود از 21 دی ماه آب برای کشاورزان رامشیر به طور کامل رهاسازی شود اما این مساله اتفاق نیفتاد. همچنین ظرفیت خالی کانال‌های انتقال نیز موجب بروز مشکلاتی برای کشاورزان شده است.

هنرمندیان تصریح کرد: ‌سازمان آب و برق خوزستان طبق تعهدات خود عمل نکرده و آب را در اختیار 20 هزار هکتار از اراضی داخل شبکه رامشیر قرار نداده است و این مساله مشکلات فراوانی را برای کشاورزان رامشیر به وجود آورده است.

وی گفت: ‌کشاورزان در این زمینه نگران هستند و بارها نیز در مقابل فرمانداری شهرستان تجمع کرده‌اند و خواستار رهاسازی کامل آب هستند.

هنرمندیان عنوان کرد: ‌سازمان ‌آب و برق خوزستان باید برای حل این مشکل و جبران عدم کشت کشاورزان در سال گذشته، آب را به طور کامل و به موقع رهاسازی کند تا کشاورزان بتوانند بدون نگرانی در بحث تامین آب، به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.