همدان؛

مرگ 7 همدانی با قرص برنج

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از مرگ 7 نفر همدانی بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف قرص برنج خبر داد.

مرگ 7 همدانی با قرص برنج

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی‌احسان صالح با اشاره به اینکه در 8 ماهه امسال 2 زن و 5 مرد جان خود را بر اثر مصرف قرص برنج از دست دادند، ادامه داد: بر اساس آمار گزارش شده ، تلفات ناشی از مصرف قرص برنج در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی استفاده نادرست از قرص برنج را دارای عواقب جبران‌ناپذیری اعلام کرد وخاطر نشان کرد: در 8 ماهه پارسال پارسال 4 نفر در همدان شامل 1 زن و 3 مرد به علت مسمومیت ناشی از مصرف این قرص جان باختند.

صالح به اثرات منفی استفاده از قرص برنج اشاره کرد واظهار داشت: با جذب قرص برنج در بدن انسان، آنزیم‌های سلولی بلوکه شده و زمینه سمی شدن سلول‌ها در تمام سیستم بدن به وجود می آید.

وی با بیان اینکه پادزهری برای بی‌تأثیر کردن مسمومیت با قرص برنج وجود ندارد، گفت: مصرف قرص برنج دارای علائمی چون کمخونی، کاهش اشتها و وزن، شکستگی و مرگ تدریجی استخوانها است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه استفاده نصف قرص برنج برای یک فرد بالغ کشنده است، اظهار کرد: اختلالاتی چون اختلال نبض، کبدی و عصبی، اختلالات متابولیکی، از کارافتادگی کلیه، افت فشار خون و بی‌هوشی از جمله عوارض کشنده درانسان است.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.