محمود عباس: ممکن است در به رسمیت شناختن اسرائیل بازنگری کنیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرد اگر آمریکا سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل کند، این تشکیلات نیز احتمالا در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی بازنگری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، تهدید کرد در صورتی که آمریکا سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل کند، این تشکیلات نیز در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی بازنگری خواهد کرد. 

وی تأکید کرد طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آینده آمریکا، برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس می تواند باعث نابودی روند صلح شود. 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: چنین اقدامی ممکن است فلسطینی‌ها را به بازنگری در به رسمیت شناختن اسرائیل وادارد. 

عباس تصریح کرد: «در نامه‌ای به دونالد ترامپ از او خواستم تا چنین اقدامی انجام ندهد، زیرا با این اقدام نه تنها آمریکا را از مشروعیت برای ایفای هر نوع نقشی در حل این مناقشه محروم می کند، بلکه راه حل تشکیل دو کشور را نابود می کند. »

وی خاطر نشان کرد: اگر سفارت آمریکا منتقل شود با چند گزینه روبرو خواهیم بود که با کشورهای عربی درباره این گزینه ها گفتگو خواهیم کرد. بازنگری در به رسمیت شناختن اسرائیل یکی از این گزینه هاست، اما امیدواریم به این مرحله نرسیم و بتوانیم با دولت آینده آمریکا تعامل داشته باشیم. 

این سخنان رئیس تشکیلات خودگردان پس از آن بیان می شود که یکی از افراد نزدیک ترامپ در دیدار با محمود عباس تأکید کرده بود ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در روز بیست و یکم ماه ژانویه جدی است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۵ دی ۱۳۹۵
جناب محمود خان تا حالا هم سرکاری بوده ای امیدی به این آمریکایی‌ها نداشته باش به مقاومت مردمت.امید داشته باش
آخرین اخبار