کرمان؛

8500 کودک زیر پنج سال علیه فلج اطفال واکسینه می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ریگان گفت: واکسیناسیون فلج اطفال با حضور بیش از 90 تیم بهداشتی در شهرستان ریگان انجام می‌شود.

اجرای واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال علیه بیماری فلج اطفالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  فردین حشمتی رئیس شبکه و مرکز بهداشت شهرستان ریگان گفت: واکسیناسیون فلج اطفال بیش از 8 هزار و 500 هزار کودک در شهرستان ریگان از امروز آغاز و نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی دارد.

وی افزود: با اشاره به اینکه مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال از امروز تا 29 دی‌ماه امسال  ادامه دارد، افزود: مرحله دوم این طرح از 30 بهمن تا چهارم اسفندماه امسال انجام می‌شود و تیم‌های شبکه بهداشت در همین راستا به مناطق صعب‌العبور کوهستانی اعزام شدند.

حشمتی با اشاره به اینکه تاکنون علائمی از بیماری فلج اطفال در این شهرستان مشاهده نشده است، گفت: طرح‌های واکسیناسیون فلج اطفال به صورت منظم در شهرستان ریگان اجرا شده است.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح ادامه داد: به‌ منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال در کشور و با توجه به هم‌جواری با کشورهای بومی فلج اطفال همچون افغانستان و پاکستان برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی پولیو، عملیات سالانه ایمن‌سازی تکمیلی در ریگان آغاز می‌شود.

رئیس شبکه و مرکز بهداشت شهرستان ریگان گفت: در این طرح کودکان زیر پنج سال علیه بیماری فلج اطفال واکسینه می‌شوند.‎

حشمتی خاطر نشان کرد: واکسیناسیون فلج اطفال در مهدهای کودک‌ و به صورت خانه به خانه انجام می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار