تأکید مقام‌های پاکستانی بر تلاش برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات دولت افغانستان مبنی بر دست داشتن پاکستان در حمله های انتحاری اخیر در کابل هلمند و قندهار اتهامات وارده را رد نمود.

پاکستان خود را متعهد به تلاش برای صلح و امنیت در افغانستان می داند!به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان «نفیس زکریا»  روز گذشته ضمن رد اتهامات افغانستان و آمریکا، اظهار داشت که پاکستان خود را کاملاً متعهد به تلاش برای صلح و امنیت در افغانستان می‌داند.

وی  بیان داشت: پاکستان خود قربانی بزرگ تروریسم است و در راه مبارزه با تروریسم، هزاران قربانی داده و تروریسم بیش از یکصد میلیارد دلار بر پیکر اقتصاد این کشور لطمه وارد کرده است

این در حالیست که آمریکا  مدعی است که پاکستان نسبت به گروه‌های تروریستی نظیر ‘لشکر طیبه’ و ‘شبکه حقانی’ بطور جدی برخورد نمی‌کند.این کشور لانه ی تروریستان تبدیل شده است، این گروه‌های تروریستی ضربه‌های زیادی به نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان وارد کرده‌اند.

دولت افغانستان نیز پاکستان را متهم به دست داشتن در حملات روزهای اخیر کابل ،قندهار،هلمند نمود. در این حملات تروریستی بیش از دویست تن از مردم و مسئولین افغانستان به شمول پنج دیپلمات امارات متحده عربی کشته شدند.

روز گذشته  مردم پایتخت مقابل سفارت پاکستان تجمع و تظاهرات نمودند و خواستار تعطیلی سفارت پاکستان در کابل شدند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار