موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با لغو طرح خدمات درمانی اوباما

نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا نیز همانند مجلس سنا با لغو طرح خدمات درمانی اوباما موافقت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ پس از آنکه سنای آمریکا به لغو طرح ملی خدمات درمانی "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا، رای داد، این بار اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز با 227 رای موافق در برابر 198 رای مخالف با لغو این طرح (موسوم به اوباماکر) موافقت کردند. 

سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در اختیار اکثریت جمهوری‌خواهان است و به همین دلیل، اقلیت دموکرات در این دو مجلس نتوانست هیچ کاری برای نجات طرح خدمات درمانی اوباما انجام دهد.

"دونالد ترامپ،" رئيس جمهور منتخب آمريكا، در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری از منتقدان سرسخت طرح خدمات درمانی باراک اوباما بود. وی که کمتر از یک هفته دیگر وارد کاخ سفید می‌شود و قدرت را در آمریکا در دست می گیرد، اعلام کرده است يكی از اولويت‌های اصلی دولت وی لغو "اوباماکِر" و جایگزینی آن با برنامه‌های پیشنهادی خود است. البته ترامپ اشاره‌ای به جزئیات برنامه خدمات درمانی پیشنهادی خود نکرده و به گفتن اطلاعاتی محدود و اندک بسنده کرده است. 

طرح بيمه و خدمات درمانی اوباما به عنوان یکی از میراث‌های وی شناخته می‌شود که بيش از 20 ميليون آمريكایی فاقد بيمه درمانی را تحت پوشش خدمات درمانی قرار داد.

دموکرات‌ها نسبت به لغو فوری این قانون هشدار داده و اظهار کردند چنین امری موجب ایجاد هرج و مرج در نظام سلامت و بهداشت کشور خواهد شد. مجلس سنای آمریکا پنجشنبه با 58 رای موافق در برابر 48 رای مخالف، اولین گام محکم خود را برای ابطال اوباماکِر برداشت. لغو قانون بیمه درمانی اوباما پس از تصویب در مجلس نمایندگان به زودی اجرایی می‌شود.

اعضای جمهوری‌خواه کنگره اذعان دارند لغو برنامه اوباماکِر و تعیین یک جایگزین برای آن به ماه‌ها زمان نیاز دارد؛ اما آنها از سوی ترامپ تحت فشار قرار دارند تا هرچه سریعتر این کار را انجام دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار