بندرعباس؛

افزایش شمار تخت های روانپزشکی در هرمزگان + تصویر

همزمان با سراسر کشور 22 تخت روانپزشکی با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس در هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت که در دولت یازدهم همزمان با افتتاح یک‌هزار تخت روانپزشکی در سراسر کشور توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شعار مراقب سلامت و روان خود باشیم، صورت گرفت در شهرستان رودان 14 تخت روانپزشکی و در شهرستان بستک  نیز 8 تخت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 
داودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان در آیین افتتاح این تخت ها در بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) شهرستان رودان گفت: با توجه به کارشناسی های صورت گرفته و بازدیدهای انجام شده راه اندازی تخت های اعصاب و روان در بیمارستان فارابی بستک با ۸ تخت ، بیمارستان علی ابن ابیطالب رودان  با ۱۴ تخت در استان صورت گرفت.   
 
وی افزود: برای افتتاح این تخت ها بیش از 160 میلیون تومان هزینه شده است. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: همچنین ۱۲ تخت نیز سال آینده در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم راه اندازی می شود . 

داودی افزود: برای اجرای طرح تحول نظام سلامت ، در حال حاضر ۷ هزار و ۵۶۶ تخت روانپزشکی در بخش دولتی و هزار و ۹۶۱ تخت روانپزشکی در بخش خصوصی در کشور فعال است و امروز شاهد راه اندازی ۱۰۰۰ تخت جدید ، در ۶۶ بیمارستان کشور بودیم . 
 
وی گفت:هرمزگان معادل ۲ و یک دهم میانگین کشوری از تخت اعصاب و روان برخوردار است. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان افزود: بیمارستان اعصاب و روان ابن سینا بندرعباس با 70 تخت بستری به عنوان تنها مرکز درمانی، فعلی بیماران اعصاب و روان استان مشغول به فعالیت است . 

داودی گفت: این مرکز نیز بدون بخش اورژانس روانپزشکی است و اکنون با همکاری خیران حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی در حال احداث است . 

وی افزود: شیوع مصرف مواد مخدر ، شناخت بیشتر مردم در مورد اختلالات روانی و افزایش کلی تحریک پذیری و حالات تهاجمی در جوامع از دلایل افزایش تعداد مراجعان نیازمند به خدمات روانپزشکی است. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: به ازای هر12 هزار و 697  نفر در کشور یک تخت روانپزشکی وجود دارد اما در هرمزگان به ازای هر  ۲۴ هزار و ۴۳۷ نفر یک تخت روانپزشکی موجود است.

افزایش شمار تخت های روانپزشکی در هرمزگان
 

افزایش شمار تخت های روانپزشکی در هرمزگان

افزایش شمار تخت های روانپزشکی در هرمزگان
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار