تشییع پرشور پیکر مرحوم هاشمی ، نشانه وحدت ملی

امام جمعه تبریز گفت : موج جمعیت در تشییع جنازه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشانگر وحدت مردم و نماد اتحاد ملی بود.

امام جمعه تبریز : تشییع پرشور پیکر مرحوم هاشمی ، نشانه وحدت ملی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آیت‌ الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز افزود : این وحدت و همزبانی ملی باید همیشه حفظ شود تا دشمنان ناکام بمانند.
وی گفت : این مجاهد نستوه و روحانی مبارز شخصیت جامع الاطرافی داشتند و برخی ویژگی های ممتاز همچون هوش وافر ،ذکاوت ،استعداد بالا روحیه  مبارزاتی و نقش مهم وی در شکل گیری انقلاب شخصیت آیت الله هاشمی را برجسته کرده بود.
خطیب نماز جمعه تبریز گفت : پس از انقلاب نیز مدیریت قوی  آیت الله هاشمی باعث شد مسئولیت های مهمی به وی  سپرده شود ،به ویژه در اداره مجلس اول با وجود اختلاف سلایق زیاد و دو دوره ریاست جمهوری پس از به ارث بردن خرابی ها و ویرانی های جنگ نقش مهمی داشت .
امام جمعه تبریز ولایت پذیری آیت الله هاشمی رفسنجانی را بارز دانست و گفت : این مرحوم در امام ره ذوب بودند و پس از ارتحال امام ارادتش را به مقام معظم رهبری نشان داد و گفت  آقا رهبر هستند و ما رهرو و باید از ولایت فقیه اطاعت کنیم.
آیت الله مجتهد شبستری تصریح کرد : دسیسه خناسانی که در پی بهره برداری از اختلاف نظر ها و اجتهاد های متفاوت بین وی و رهبر عظیم الشان انقلاب  نتوانست از محبت شخصی عمیق آیت الله هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب بکاهد.
خطیب نماز جمعه تبریز گفت:مصادره کردن شخصیت های انقلابی به هیچ عنوان صحیح نیست و نباید برخی اسم ،جایگاه و خاطره  مرحوم هاشمی را مصادره کرده و در برابر انقلاب قرار دهند چرا که آن مرحوم  شخصیت برجسته  انقلاب و متعلق به کشورمان بود .
نماینده  ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین به 26 دی سالروز فرار شاه خائن از کشور  اشاره کرد و گفت:همبستگی مردم و انفاس قدسیه  امام راحل  طومار سلطنت ظلم را در هم پیچید و به فضل پروردگار پیروزی از آن ملت شد.
امام جمعه تبریز  همچنین با اشاره  به آلودگی مداوم هوای این کلانشهر از شهروندان و مسئولان خواست برای کاهش آلودگی به وظیفه خود عمل کنند.
وی افزود : آلودگی در تبریز که بیست و دومین روز خود را سپری کرده نگران کننده است.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار