کشاورزی در هفته ای که گذشت؛

خودنمایی میوه های قاچاق در بازار/ افزایش یواشکی قیمت محصولات لبنی با مجوز بوده است؟

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: طی هفته گذشته میوه های قاچاق در حاشیه سردخانه اطراف تهران توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهم ترین رویدادی کشاورزی در هفته ای که گذشت می توان به خودنمایی مجدد میوه های قاچاق در بازار اشاره کرد که با قیمت های گزافی به دست مصرف کننده می رسد.

این در حالی است که براساس سیاست وزارت جهاد کشاورزی واردات چهار قلم میوه اعم از موز، آناناس، نارگیل و انبه در اواخر دولت دهم مجاز اعلام شده است.

همچنین از دیگر اخبار کشاورزی می توان به افزایش بی رویه گوشت گوسفندی و کمبود دام در بازار اشاره کرد که طی چند روز اخیر شرکت پشتیبانی امور دام با عرضه گوشت گرم گوسفندی تا حدودی تنش های بازار فروکش کرده است.

افزایش یواشکی قیمت محصولات لبنی بدون مجوز سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده از دیگر اخبار این حوزه است که سرو صدای زیادی در بازار به راه انداخته که هز یک از مسئولین دلایلی مبنی بر این افزایش قیمت ارئه می دهند.

درحال تکمیل


رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: طی هفته گذشته میوه های قاچاق در حاشیه سردخانه اطراف تهران توزیع شده است.


براساس گزارش سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده به طور متوسط نرخ برنج باسماتی در مقایسه با سال گذشته 3.1 درصد افزایش داشته، که این رقم چندان چشمگیر نیست.


طی چندهفته گذشته بازار میوه شاهد خودنمایی انواع میوه‌های خارجی بوده که امروز معاون وزیر کشاورزی از برخورد جدی با این تخلف و جمع‌آوری میوه‌های قاجاق خبر داده است.

درحال تکمیل


رئیس انجمن کشت بافت گفت: طی سال های آتی با توسعه کشت بافت وخودکفایی ارقام و پایه های تولید شاهد رشد روز افزودن در این بخش خواهیم بود.


مسئولان وزارتخانه در خصوص تاخیر در اعلام و نرخ نهایی خرید تضمینی گندم که با اعتراضات متعدد کشاورزان روبرو شده پاسخگو نیستند.


علی رغم ادعای برخی مسئولین مبنی بر نبود کمبود دام زنده در میادین باید گفت که این امر با واقعیت تناسب ندارد.

درحال تکمیل


مدیر عامل اتحادیه تعاونی های لبنی گفت: با وجود افزایش خود سرانه قیمت لبنیات طی روزهای اخیر، اما برخی مسئولین ادعایی مبنی بر اجرای مصوبه دوسال گذشته سازمان حمایت از سوی صنایع لبنی را دارند.

رییس اتحادیه نانوایان تهران گفت:برای کیفی سازی نان باید فضای تولید رقابتی شود و متولی برای این بخش تعیین شود.

درحال تکمیل

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار