اصفهان؛

انقلاب اسلامی ایران احیاگر تفکر دینی در جهان بود

معاون صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: انقلاب اسلامی ایران احیاگر تفکر دینی در عرصه جهان بود و با استفاده از این تفکر توانست تحولاتی را در نظام بین الملل بوجود آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهروز فرهمند امروز در نشست هم اندیشی کمیته اطلاع رسانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به شکل گیری رنسانس از قرن 15 میلادی، گفت: رنسانس تغییرات فرهنگی، اجتماعی، علمی، صنعتی و فرهنگی هنری متعددی به همراه داشت.
وی ادامه داد: این تغییرات که همراه با پیشرفت در عرصه فناوری و علمی بود، موجب شد انسان خود را همه کاره هستی بداند ، بنابراین در کنار این تغییرات، انسان از جایگاه قدسی خود خارج شد.
معاون صدا و سیمای مرکز اصفهان اضافه کرد: این مساله در تولیدات فرهنگی، هنری و ادبی خود را نمایان کرد و برخی از فیلسوفان و صاحب نظران غربی با این گمان که انسان می تواند برای تمامی نیازهای خود تصمیم گیری کند، دوران دینداری را پایان یافته دانستند.
وی اظهار کرد: برخی ها پیش بینی کردند که قرن بیستم، پایان دینداری است و با استفاده از تفکرات لیبرالیستی و سوسیالیتی غرب و شرق، تلاش هایی را برای مبارزه با دین انجام دادند.
فرهمند ادامه داد: وضعیت خفقان در خصوص دین و دینداری پس از جنگ جهانی دوم رشد بیشتری یافت تاجایی که برخی از متفکران امکان تنفس در چنین فضایی را مشکل دانستند.
وی به شکل گیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره ) اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی نه تنها دینداری در ایران را زنده کرد بلکه به حیات دینی در عرصه جهانی روح تازه ای دمید.
معاون صدا و سیمای مرکز اصفهان تصریح کرد: انقلاب اسلامی آغازگر خیزشی در برابر جهان متمایل به سکولاریسم، مادی گرایی و انجماد فکری بود که جوامع انسانی را به سمت ظلمت محض سوق می داد.
وی با بیان اینکه دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی از دستاوردهای مادی آن بسیار بیشتر است، گفت: با شکل گیری انقلاب اسلامی شاهد رشد دانشکده های ادیان، شرق شناسی و اسلام شناسی در سراسر جهان و بویژه کشورهای غربی هستیم.
وی ادامه داد: امروز بزرگترین دانشکده های شناسایی اقتصاد اسلامی، هنر اسلامی و ادبیات فارسی حتی در آمریکا نیز دایر شده است.
فرهنمند خاطر نشان کرد: امروز مهمترین رسالت رسانه ها انتقال این فضا به قشر جوان جامعه است.
در این نشست تعدادی از نمایندگان رسانه های استان اصفهان به بیان دیدگاهها و پیشنهادهای خود در راستای هرچه بهتر منعکس شدن دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و برنامه های دهه فجر پرداختند.
کمیته اطلاع رسانی ستاد دهه فجر یکی از 23 کمیته ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح استان اصفهان است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.